• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasol i Frankrike

Olle Ljung

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
3186
Medlemskap
2025
Åker man från Sverige med två fulla flaskor bör det räcka en bra bit ner i Fankrike även om vädret är ganska kyligt. Om man där kan få de svenska flaskorna fyllda räcker de ganska länge i Spanien där det förhoppningvis är varmt. Detta kan även vara aktuellt om resan går till Italien.
Jag har inte sett något om gasfyllning i Frankrike. Betyder det att detta är en fullständigt korkad tanke eller...

Olle

Sv: Gasol i Frankrike

Jag brukar se till att fylla i Tyskland, nära Fransk gränsen. Ex Trier eller Freiburg.

Svårt med Franska språket tycker jag.

Sven-Åke

Jag fattar inte varför man inte kan ta xtra flasker med sig ner.Då blir det ju inga problem med gasol,För det tar ju inte mycke plats.eller har jag fel.

Vel, ekstra flasker er vel et problem. I Norge kan vi ha max 2 stk 11 kgs gasol-flasker med oss i bilen, og det gjør ingen forskjell om de er fulle eller tomme. En tom gasolflaske er aldri "tom" rent brannteknisk. Skal den være " tom" må den gjennomspyles med Nitrogen eller en annen inert-gass først.

Vi har varken plats eller vikt kvar för några extra gasolflaskor när vi åker söderut.

Flaskerna måste åka i ett separat ventilerat utrymme , därför har de flesta bara plats med två tuber.

Annars så vill jag slå ett slag för min tankflaska från Alu-gas som jag köpte i Södra Tyskland. Den löser många problem.

Här kommer de:

Trier i Moseldalen.

WESTFA-GmbH, Luxemburgerstrasse 38, 54294 Trier. N49 44 56.0 E006 37 26.8

Badische Flussiggas GmbH
Rampenstrasse 9
79106 Freiburg Im Breisgau

GPS: N48 00 48.0 E07 50 43.0

sven-Åke

Senast redigerad av en moderator:

Detta lägger vi in som favoriter i vår Hulda, Tacka tack Sven-Åke

Du kanske har fler fylla på svenska flaskor adresser i Europa. I så fall blir det nästan löjligt många tack.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Toppen