Hej. Undrar hur ni gör med gasolen när ni te.x veckoparkerar hemma. Säg att man kommer hem söndag och ska åka igen fredag eftermiddag. Bör man stänga kranar och tub då. Och om man åker färja,stänger ni kranar och tuber då?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Min egen regel; alltid stanna före inkörsel på mack och stäng flaskorna. Anledning är att jag ofta kör kylen på gasol även längs vägen och då har jag ju en öppen låga som jag, om jag inte stänger av, för in på bensinmacken. Ofta ska jag också fylla på LPG och då känns det ännu bättre att flaskorna är avstängda. Jodå, jag har kraschsensorVarför ska den vara avstängd? Brandrisk eller läckage eller någon annan anledning. Ställer försäkringsbolag några krav. Kranarna inne i bodelen har jag aldrig stängt av och på tuben bara ibland när jag kommer ihåg det. Har åkt några kortare färjor men aldrig sett någon som varit ur o vridit på tuben varken före eller efter.