Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej!Hej.
Vi funderar på besök i Danmark och Tyskland och undrar om någon har tipps angående gasol, var man kan fylla på och om det behövs adapter och var i så fall man kan få tag på sådana.
I Tyskland kan du fylla i burg hamnen alla flaskor även i FlensburgHej.
Vi funderar på besök i Danmark och Tyskland och undrar om någon har tipps angående gasol, var man kan fylla på och om det behövs adapter och var i så fall man kan få tag på sådana.
Den app använde jag senast i westerrönfeld/ Rendsburg när jag behövde fylla på LPG ,det var bara 1,5 km bort på Shell macken ..helt perfekt appHej!
Vad du/ni behöver beror på vilken typ utrustning(gasol) ni har på husbilen och med det vilka adaptrar du behöver.
Det finns ju en uppsjö av lösningar om du söker runt här i klubbens forum "sökfunktionen".
Ett annat alternativ är att byta gasol flaskor, kräver också lite jobb med anslutningar/ adaptrar.
Det finns en bra app " MyLPG.eu" där man kan hitta de flesta påfyllnings platser.
Så här illa vad gäller gasolsituationen i Europa( se bilaga), så man får fundera till. Förslaget från Toek eller larsemil är värda att överväga.Hej.
Tackar för svar och tips.Hej!
Vad du/ni behöver beror på vilken typ utrustning(gasol) ni har på husbilen och med det vilka adaptrar du behöver.
Det finns ju en uppsjö av lösningar om du söker runt här i klubbens forum "sökfunktionen".
Ett annat alternativ är att byta gasol flaskor, kräver också lite jobb med anslutningar/ adaptrar.
Det finns en bra app " MyLPG.eu" där man kan hitta de flesta påfyllnings platser.