• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasolåtgången på 3 veckor blev ....

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Jag var lite i valet om jag skulle ta med mej en eller 2 tuber på våran semester för mn ville ju inte bli utan och börja leta en massa efter gasol så det blev en full flaska samt som reserv tog jag den som det vara 10 kilo i för jag har plåtflaskor pga. det bättre formen än aluflaskan .

Så kylskåpet är av modell automatiskt som går på batteri när man kör .

Gasolåtgången blev totalt 3 kilo på dessa 3 veckorna och då har vi fricampat 4 nätter sedan stått på camping eller ställplats resten med elförsörjning .

Tänkte om någon kunde ha nytta av infon så dom slipper också släpa på onödig vikt .

Per-Åke

HBK Medlem
Kommun
Skövde
HBK-Nr
4819
Medlemskap
2025
Sv: Gasolåtgången på 3 veckor blev ....

Kör med samma 10 kilos plastflaska som förra året. Huvudresa förra året 4, i år 5 veckor med 3-4 nätter med gas på kylskåpet. Uppvärmning av mat på resa sker på gas och naturligtvis när vi inte är kopplade på el. Övriga dygn tillgång till el och då utnyttjar vi även en kokplatta och elgrill, vattenvärmare.

Förra året senare en 10 dagars resa till Gotland, 3 nätter med el och vid ett par tillfällen 2-3 dagars utflykter med gas som försörjning.

Alla resor kylskåpet på 12 volt. Inte vid något tillfälle har vi behövt värma bilen på gas. Det är ännu 2-3 dm kvar i flaskan, så jag får nog göra så att reservflaskan får bli hemma i fortsättningen.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Sv: Gasolåtgången på 3 veckor blev ....

En tredjedels P11 (ca 3,5kg) uner 2 veckor i Norrland. Värmen gick i gång några gångerd under 3 kyliga nätter. Frikamping och matlagning givetvis.

Toppen