• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gaslarm !!!

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Hej,funderar på gaslarm till HB:n som tar det mesta,vad har ni kära husbilister satt i för
larm i era bilar som funkar på det mesta,vore kul o höra !!!!
Funderar på GoCamps Safety Guard ett infällt som är lätt att montera o snyggt !!!
Hör av er nån som har detta o tyck till :spinny::mcride:



Glad Påsk på er......
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
687
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Gaslarm !!!

Jag har aldrig haft något gaslarm, och det har gått bra hittentils. Peppar peppar. Men när jag kliver upp på morgonen och ska börja med frukosten öppnar jag alltid dörren, tio-femton sekunder för att på så sätt vädra ut eventuell gas som borde ligga nere på golvet eftersom den är tung. Rätt eller fel, jag vet ej, men det känns bra.


Mvh
larsemil
 

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Gaslarm !!!

Vi har testat många gasolvarnare,vi tycker den bästa finns hos Clas Ohlsson 32-8624 kostar 399 kr. Den har en stark signal, - som väcker även en sjusovare ( många fabrikat har tyvärr för svag signal,,vissa hör man knappt )- den anslutes till 12v,via en liten strömbrytare, den är mycket känslig för gasol, känner av nästan ingenting, monteras nära golvet, på något lämpligt ställe, där man inte sparkar på den.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Gaslarm !!!

Köpte vårt på Lidl i Portugal till förra bilen, 14€...Sitter i dag i den nya.

Samma gasvarnare kostade hos KAMA långt över 1000 kr.

Hälsning jyrki
 
F

F.d. 25362

Guest
Sv: Gaslarm !!!

Vi har denne:

Fritz Berger: Ihr Spezialist für Camping und Freizeit

Snakket med de på Fritz-Berger når vi kjøpte den og den selger visst i bøtter og spann av de. de ligner forresten mistenkelig mye på de som Biltema selger;

Gass- og narkosealarm - Biltema

alt ser likt ut...,

Jeg er ikke veldig bekymret for narkose, men det er jo greit å få en varsling dersom det lekker noe gass eller noe. Bare husk å montere sensoren lavt.:wink:
 
Toppen