• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gaslarm

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Finns det inget annat larm än NX5? Jag har ju svårt att tänka mig att det inte finns fler alternativ! NX5 är ett bra larm, visst ! för 7.800 kr borde det finnas fler att välja på!
Det ska ju trots allt "bara" ta gasol och ev någon typ av gas för att söva folk!
Rätta mig gärna om jag har fel!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Gaslarm

Gasol-larm finnes fra et par hundre kr og oppover, samme for larm for andre gasser. Det som er spesiellt med NX5 er at det er et totalt system med sensorer koblet til en sentral som også overvåker skallet (dører og fönster) og med et par tillegg omgivelsen rundt bilen.

Er du ute etter en billig løsning så kan du gå til Clas Ohlsson, Conrad eller en annen prylshop - de har larm for gasol og andre gasser for noen hundrelapper pr. stk.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Gaslarm

Hej
LG och jag har jobbat med larmrabatter under hösten.
Inom kort, förmodligen redan under nästa vecka, kommer erbjudanden med rabatter och förmåner att vara klart.
I de larmpaket vi tittat på finns gaslarm och det kommer dessutom att finnas gaslarm med avstängningsventil. Mao går larmet så stängs gasolen av.

Exakt var på forumet erbjudandet hamnar vet vi inte, när allt är klart lämnar vi över till Calle Bonath, vice ordförande i klubben som även ansvarar för rabatter och företagskontakter.
 
Toppen