• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gaslarm från Biltema, bra eller dåligt?

Linus-sweden

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12350
Medlemskap
2024
Hej!
Ska skaffa ett gas/narkos larm och undrar om någon har erfarenhet av biltemas gaslarm.

Vi vill ha ett med 2 sensorer, för vi har en skiljevägg i mitten av husbilen som vi brukar dra för på natten för värmens skull.

Eller har Ni något tips på annat larm med 2 sensorer + narkossensor??

MVH Linus
 

gorpe

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Borås
HBK-Nr
12025
Medlemskap
2024
Sv: Gaslarm från Biltema, bra eller dåligt?

Hej jag har ett äldre larm som har fungerat jättebra. Det heter Nor-Tronix NX-4.
har provat, Den larmar gasolutsläpp direkt. Den tar cigarettrök på 7 m avstånd om vinden ligger på. Ställer man in det snålt känner den av ens utandning, om det är igenbommat i bilen. Provade för skoj skull att den tar även en liten fjärt. Det larmade en natt när vi sov, då kylskåpet sotade igen o rök in. Det ska även ta narkosgaser.
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Gaslarm från Biltema, bra eller dåligt?

Hej Linus, som gasollarmär det nog OK, men narkosgas kan du glömma, men det
lär inte heller behövas, det finns massor av inlägg ang. narkosgas och dess användning
för att söva husbils/husvagnsturister.

Köp gärna det lamet du föreslår, säkert varken bättre eller sämre än anda larm.

Lycka till FinnV
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Gaslarm från Biltema, bra eller dåligt?

Hej jag har ett äldre larm som har fungerat jättebra. Det heter Nor-Tronix NX-4.
har provat, Den larmar gasolutsläpp direkt. Den tar cigarettrök på 7 m avstånd om vinden ligger på. Ställer man in det snålt känner den av ens utandning, om det är igenbommat i bilen. Provade för skoj skull att den tar även en liten fjärt. Det larmade en natt när vi sov, då kylskåpet sotade igen o rök in. Det ska även ta narkosgaser.

Da har du også den beste!.
NX4, i dag videreutviklet til NX5, er markedets beste sikkerhets alarm, og de kan bygges ut etter individuelt behov. Kjekt å vite at de også har livstids garanti, noe som pleier å si noe om hvilken kvalitet den Norske produsenten vil levere.

Jeg har montert NX i alle mine husbiler, og det er i Norge ett godt og viktig salgsargument når bilen selges, at den har dette systemet.
:)
 
Toppen