• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gasfjäder

Mellangård

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
664
Medlemskap
2025
Är det någon som vet var man kan köpa starkare gasfjädrar till sängen? Vi har köpt en tempurmadrass som väger mera. Sängen blir tung att lyfta upp.

Tramp

F

F.d. 53012

Guest
Sv: Gasfjäder

Biltema har flera men kolla vilket tryck det står på den gamla så ni inte tar en lika dan och den skall vara lika lång men dom har flera att välja på kostnad ca 200:- bytte på min Mc Louis efetrsom tillverkareen hade satt din en styck och det var för dåligt med större madrass.

Kjell

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2025
Sv: Gasfjäder

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Tramp, här nedan får du lite olika förslag på var man kan hitta gasfjädrar.Googlar du på 'gasfjädrar' så får du ännu mera att läsa.

Skriv upp vad som står på din befintliga gasfjäder, tryckkraften ska finnas angiven ( i Newton = N) och det går då att göra en uppskattning av hur mycket mera kraft du behöver. Om inte din befintliga gasfjäder är utsliten och har tappat stinget förstås.

DICTATOR Teknik AB

Per Haraldsson
Box 399, Lilla Sveagatan 9
573 24 TRANÅS

Tel: 0140 - 199 40
Mobil: 070 - 634 18 66
Fax: 0140 - 186 11
E-post: info@dictator.se

Bansbach gasfjädrar från Eigenbrodt AB
http://www.eigenbrodt.se/webmotor/nyhetsfunktioner/tryckande-storlekar.pdf
http://www.eigenbrodt.se/webmotor/nyhetsfunktioner/lagersortiment-tryckande.pdf

AL-KO Kober Klicka på "Gasfjädrar"