• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Gas och ventilationskontroll

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Hej,

Ursäkta om jag trökar er med massa frågor med jag laddar upp med information för att göra import/reg/påställning i vår så smidig som möjligt.

Var finns närmaste ställe för gas och ventilationskontroll ?
Vad måste fixas innan kontrollen ?

Gustafs ligger mellan Säter och Borlänge i Dalarna, så närmaste ställe härifrån.

Tack på förhand,

Peter :)

Sv: Gas och ventilationskontroll

Klockrent, kan inte vara långt från SBP i Västerås, där har jag ju varit förrut :)

Tackar, Tackar.

Gör alla bilprovningar registreringsbesiktingar eller är det bara utvalda precis som med MC (tidigare iaf)

Peter :)

Senast ändrad:

gå inn på Bilprovningen: Förstasidan , klikk deg frem til önsket stasjon, og på siden med öppetider etc står det også om stasjonen kan utföra registreringsbesiktning.

Det beror på vad bilen väger eller är registrerad som,kan också vara PB 2

Lennart

Senast redigerad av en moderator:

Ring bilprovningens kundtjänst på 0771 600 500, så kommer du direkt til dom som har med registreringsbesiktning. De hjelper deg att hitta rett station.

Det jag fick göra var :

Byta ut alla slangar så dom var märkta och godkända i Sverige samt provtryckning på en behörig husvagnsverkstad .
Ett vägningspapper från en godkänd våg och då skall bilen inte ha en massa saker i sig utan bara tjänstevikten .
Täta utgåenderörr från gasolkofforten som går in i kupén .

Jag fick besiktiga min bil i Kristinehamn men kompisen fick åka till MTC .

http://www.avlmtc.com/

Totalkostnad med tryckning slangar och bes. ca 10000:- för 5 årsedan .

Tillbaka
Toppen