• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garminfäste

F

F.d. 58637

Guest
Vad gör ni åt problemet med lossnande fäste för garmin gps. Det gäller säkert fler märken. Fästet har ju en gummifot som skall fästa på antingen vindrutan eller den medföljande runda platta som fästs med dubbelhäftande tejp. Denna platta föredrar jag fäst på instrumentbrädan. Där skymmer den inte apparaten sikten. Plattan sitter som berget medan däremot gummifoten lossnar efter ett tag och hela härligheten kommer nedramlande.
Jag brukar stryka spott på gummit innan jag placerar den och fäller ner låsspaken.
Sedan sitter den i bästa fall några veckor.
Någon som har något annat än spott att föreslå. Det måste ju finnas många som har samma problem, men jag har inte sett att det varit uppe här någon gång.

bennyja

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2025
Sv: Garminfäste

Har också irriterat mig på samma sak. :(

Tänkte prova med självhäftande kardborreband och hoppas att det fastnar
i gummikoppen i alla fall. På själva plattan borde det sitta fast åtminstone.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Gör rent både gummikoppen och plattan ordentligt med en bra glasputs och något som inte luddar tex sämskskinn.
Det gäller att få helt rent fritt från fett & damm.

//Tommy

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025

Jag har bytt ut sugproppen i fästet mot en stor rund karosseribricka och sedan monterat en mobiltelefonmagnet på instrumentbrädan. Fungerar alldeles utmärkt. Tänk bara på att alla magneter är inte lika starka. De jag använder har jag köpt på Clas O.
// Göte J

F

F.d. 58547

Guest

Det finns sugproppar som biter stenhårt till de små sportkamerorna, dessa har vi satt på segelflygplans vingar utan extra låsning som silvertejp. Går säkert att montera ihop.Susanne

F

F.d. 14536

Guest

Det finns andra fästen att köpa hos välsorterade bilradiohandlare,som passar att montera i luftursläppen på instrument till olika bilar.Fiat finns det till vet jag för jag har själv köpt till den bilen.Den sitter ordentligt fast.
Bosse

F

F.d. 58601

Guest

Hej.
Jag använder Garmin original fäste den är lätt att flytta bort, då syns inget av att man har prylar i bilen.

DSCN4277.JPG

Den är böjlig o sträv under så man kan forma efter underlaget o har aldrig lossnat själv.

DSCN4281.JPG

H Leif

L

Lacke

Guest

Ta bort invändigt backspegel och köp ett fäste som man kan skruva fast och sätt den där. Vill du ha foto det så hör av dig.
Lacke

F

F.d. 29756

Guest

Gör ren sugpropp och glasruta ordentligt och.....låt bli att spotta, sitter sedan så att det är svårt att ta loss:)
Kerstin

F

F.d. 55310

Guest

Jag tog en isskrapa och sprayade den svart, tejpade ett par skumgummibitar i framkanten, klämde fast den i befintlig klämma på instrumentbrädan.

Bilagor

• Ya02.JPG
    Ya02.JPG
    96,5 KB · Visningar: 927
  • Ya03.JPG
    Ya03.JPG
    99,2 KB · Visningar: 926

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Varför inte limma fast sugkoppen på plattan ?

Bosse

F

F.d. 58713

Guest

Jag satte dubbelhäftande tejp mellan den runda plattan och sugkoppen, är inne på andra säsongen utan det släppt.

lejoh

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022

Jag säger tvärt om mot några här.
Lite fukt (saliv) på fingret och gnid på gummifästet innan ni sätter fast den så lossnar den inte.
Har funkat i tre år för mig.

/Leif

ooops!!!! såg inte innan jag skrev att trådskaparen gjort just så, kan det bero på hur glapp i käften man är......:D:D:D

Senast ändrad:
C

cheetah1

Guest

Här är förresten samma typ av fäste som följer med GoPros actionkamera, ruggigt stadigt, om nån ändå skulle vilja montera sin GPS i fönstret:

PanaVise Products, Inc.

F

F.d. 30166

Guest

Sök på: Ipad montering
Som visar hur jag gjort. Funkar jättebra.

F

F.d. 30166

Guest

Jag har ställt min ipad i ett sk speakerstand som Logitech har. Då har man perfekt inställbart ljud från ipaden. Perfekt när jag använder Navigon och som musikspelare. Stället kan även anslutas till 230V för laddning av ipad.
Satte fast stället löstagbart på instrumentbrädan. Med kardbordband!
Stället syns nedtill till vänster på bilden.

Bilagor

• ipad.jpg
    ipad.jpg
    73,6 KB · Visningar: 22
C

cheetah1

Guest

Fick mina broditfästen idag. Kalas! Enda minuset var att det var en aning besvärligt att skruva fast kulfästet till gpsen på klämman i bilen. I övrigt är det mycket stadigt bååde i husbilen och i subarun.

Toppen