• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Någon som vet
När man läser på sidorna här så ska filer som laddas till garmin heta csv på slutet. och kan då göras om med poi-edit. men på bruksanvisningen står det att användbara filer är gpi och gpx någon som kan förklara för som inget begriper av detta?????
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Garmin

Hej.

GPI: När du för över filer med poiloader så kompilerar den ihop alla dina filer till en fil. Poi.gpi
Den filen skrivs över nästa gång du laddar ner nya poi.
Jag måste erkänna att i det praktiska arbetet med gps:en har jag aldrig ägnat gpi-filer en tanke.

GPX är det filformat som MapSource använder för att visa Poi.

Rätta mig gärna om jag har fel. detta är inte helt lätt...

hälsningar
Knausen
 

sonyLT

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Motala
HBK-Nr
54
Medlemskap
2024
Sv: Garmin

HBK Husbilsplatsernas positioner.
(HBK platser.gdb / HBK platser.mps)

Kan inte någon lägga ut dessa som csv filer
Det är många medlemmar som har Garmin 660.
Så är det bara att lägga in dom med POILoder
i Garmin GPS
Sonny
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Garmin

Jag skall undersöka om jag kan ta fram andra format, men under tiden så använd PoiEdit för att konvertera gpx-filen till .csv.
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Sv: Garmin

Hej igen
Tror att jag fick in det på navigatorn nu men det ska gå att få in det på SD kortet ochså när jag kör poi-louder så hittar inte den sd kortet någon som vet????
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Garmin

Hej igen
Tror att jag fick in det på navigatorn nu men det ska gå att få in det på SD kortet ochså när jag kör poi-louder så hittar inte den sd kortet någon som vet????

När du kopplat upp Garmin med datorn så kommer den att visa sig under " den här datorn" där finns "enhet med flyttbara lagringsmedia" där ligger sen en symbol märkt "Garmin nuvi" Samt en ikon märkt "flyttbar disk" Beroende på vad du inkopplat tidigare kan den heta (E:) eller G eller nåt annat där kan du sen välja att koppla in att det är adressen du lägger dina data på. Kom ihåg att du måste lägga in alla pois på en gång, det som finns innan raderas när du lägger in nya data. Lycka till ( kommer du bara till en mapp Garmin gå ett steg bakåt med pilen "uppåt "
Ove.G
 

Bergodh

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Skövde
HBK-Nr
1055
Medlemskap
2024
Sv: Garmin

Hej
Jo en icon med garmin nuvi hittar jag men inte någon med nåt sd kort på
P-O
 
Toppen