• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin

F

F.d. 16416

Guest
Hej och God fortsättning på 2008!!!
Går i GPS-köpartankar. Har funderat på Garmin 660 FM, men nu sett att det finns en modell, som heter 760. Någon som vet skillnaden och vilken modell, som kan vara bästa köp??
Tacksam för synpunkter.
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Garmin

Hej gå in på prisrunner.se där kan du jämföra olika modeler
lycka till
Guy
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Garmin

Hej.
Jag går oxå i GPS köpartankar och mitt val står efter mycket kollande mellan Garmin 660FM och TomTom 720T.
Jag tror att det blir TomTom eftersom det går att göra ändringar direkt på kartan,och att det går lätt att lägga in koordinater,och egna poi utan några hjälpprogram.
Jag väntar bara på att priserna skall gå ner nu efter helgerna.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Garmin

Har testat både Garmin 760 och TomTom 720, slå ihop dessa och man får världens bästa GPS.

Detta är mina personliga bedömningar.
• TomTom kommer igång fortare (hittar sateliterna betydligt fortare)
• Garmins POI (csv) kan du redigera enklare med vilken textbehandlare som helst samt att man kan lägga in egen infotext för tex ställplatser.
• Navigeringen är likvärdig på båda.
• Vill man kan man enkelt ladda ner olika utseende på kartan på TomTom.
• Garmins hållare är mycket bättre, strömförsörjningen och TMC sitter i hållaren så man kan lätt ta ur GPS'en utan att behöva fippla med kablar.
• FM och handsfree fungerar lika på båda

Vad som gjorde att jag behöll TomTom var faktiskt röststyrningen, denna fungera 100%, även med min skånska dialekt, eller är det kanske därför.

Det var inte lätt att välja, men jag tror ingen blir missbelåten oavsett modell.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.835
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Garmin

Är det TomTom 720T du valde och vilka kartor?

Jag är också i bytestagen eftersom min Mio 269+ nu börjar kännas omodern.
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Garmin

Det finns en Aktiv hållare( Brodit )till TomTom 720T på Dustin Home för 495:-
Art.nr.5010123133 finns oxå fästen för olika bilar.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Garmin

Håkan

Det är 720T med Europakartor,kan varmt rekommenderas.

Janne
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.835
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Garmin

Nej jag har inte pulat med den. Har sett att det är möjligt men kräver antagligen en massa pillande innan det fungerar eller?
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Garmin

Har inte själv testat men har hört av andra att det skall vara ganska enkelt.
Du kan säkert hitta mer info på nätet.
Har du sen lust att testa så kan du höra av dej.
:snowman-1-icon:
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.835
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Garmin

JanneEkan,

Det skiljer i pris mellan 3500:- och 5500:- på TomTom 720T, är det olika utföranden eller är det handlarna som har lite olika marginaler...???
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Garmin

Håkan,

Vad jag vet finns det bara 720 och 720T, där T står för TMC.
De prisskillnader du tar upp är inte omöjliga, så jag kan lugnt konstatera att mitt bredband har betalt sig många gånger om bara genom att hitta lägsta pris på nätet.

Kan berätta att första turen som jag skulle resa söderut (Skåne) ville den att jag skulle köra via Säröleden. Blev ganska besviken att den inte visade motorvägen. Naturligtvis gjorde jag efter min vilja och tog motorvägen. Hamnade i en kö efter en trafikolycka, 30 minuters stopp utan chans att vända. Hade inte vant mig hur TMC fungerade. Ville bara med detta rekommendera dig att välja en med TMC.
 
F

F.d. 9156

Guest
Sv: Garmin

Jag tänker byta GPS, har idag en Mio 168, Vad får man för kartor med till TomTom 720T.
Finns forna öst europa med? Hälsn. Uffe R
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Garmin

Hej Uffe, vi hade också en GPS Mio 269+,som vi har varit jättenöjda med,men efter tre år var det dags att byta,och valde en TomTom 720 T, just röststyrningen är helt OK, snabb och lättanvänlig.
Men både Garmin och TomTom har ju blivit testade som bästa köp.
Priset avgjorde att vi köpte TomTom,ganska stor prisskillnad på så gott som samma vara.
Vänligen Ingrid o Stig
 
Toppen