• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin upphör med uppdateringar

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Har fått mail om att Garmin upphör med uppdateringar för: City Navigator Europa NT, ganska moderna navigatorer kör denna version.
Sista uppdateringen är den som släpps nu i Juli.
Navigatorerna har oftast livstids uppdateringar, enligt Garmin är det navigatorns livstid som nu har nått sitt slut.
Hur kan man ta reda på vilken version av databas som navigatorn kör?

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025
Jag förstår din frustration. Man vet aldrig vad som räknas som livstid?!? Jag får fram att det heter ...NTU om det hjälper dig?

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Livstid brukar på datorer vara tills den slutar säljas/produceras.
Detta anser Garmin

Med en produkts "livslängd" menas den period under vilken produkten (a) har den minneskapacitet och andra tekniska möjligheter som krävs för att använda aktuella kartdata och (b) fungerar som den ska utan större reparationer

Roadliner

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2026
Vi kör på Garmin camper år 2020
Är i Italien nu, jag märker att en uppdatering krävs...

Sonny F

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
31757
Medlemskap
2025
Har fått mail om att Garmin upphör med uppdateringar för: City Navigator Europa NT, ganska moderna navigatorer kör denna version.
Sista uppdateringen är den som släpps nu i Juli.
Navigatorerna har oftast livstids uppdateringar, enligt Garmin är det navigatorns livstid som nu har nått sitt slut.
Hur kan man ta reda på vilken version av databas som navigatorn kör?
Det är bara de kartor som heter NT som man slutar att uppdatera. Kartor som slutar på NTU forsätter man att uppdatera. U i NTU står för Unicode och är en modernare teknik som bla tillåter våra nationella tecken som å, ä och ö.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Det är bara de kartor som heter NT som man slutar att uppdatera. Kartor som slutar på NTU forsätter man att uppdatera. U i NTU står för Unicode och är en modernare teknik som bla tillåter våra nationella tecken som å, ä och ö.
Precis det som står i inlägg 3

Toppen