• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin nuvi 660 TMC i Tyskland

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Har kommit hem från en resa till Frankrike. På nedresan så satte vi på navigation till Lille när passerade Bremen. När vi körde förbi Münster och skulle ha glädje av den genom Rhurområdet så stannade den hela tiden. Var bara kartan på så fungerade den, när vi sedan kom in i Belgien så fungerade navigationen igen samt hela tiden i Frankrike. När vi sedan körde hemåt och kom in i Luxemburg mot Trier så börja det igen, gick inte 5 min ens. Den fungerade med bara kartan så jag stängde av Trafikinfo och då fungerade det igen. När jag kom upp i Danmark och till Sverige fungerar det igen och ha Trafikinfo på igen.
Är det någon som vet om de gjort något med Trafinfosystemet i år, det har fungerat tidigare år. Har vers. 4.7 och kartan 2008 i apparaten och 2009 på SDkort och det spelade ingen roll vilken karta jag använde.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Garmin nuvi 660 TMC i Tyskland

Vi körde genom hela Tyskland med vår Garmin 660. Hela tiden med TMC på som fungerade utmärkt hela tiden och varnade för alla vägarbeten. Inga problem under de två veckor vi var där.

Har nyss uppdaterad kartan till 09, men apparaten var lika bra även med gamla kartan & uppdateringen.

Har du uppdaterad själva apparaten?

hälsn
jyrki
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Garmin nuvi 660 TMC i Tyskland

Jo jag har uppdaterat till den sista 4.70 som kom ut i dec. 2008 och det finns ingen senare om man går på Garmin. Det är under undvikande som jag bockat i Trafik som verkar fungera utom i Tyskland, nu åkte vi väster om A7 hela tiden.
 
F

F.d. 13883

Guest
Sv: Garmin nuvi 660 TMC i Tyskland

Tmc Tyskland
Vi har precis kommit hem efter en resa till Tyskland och Frankrike start hemifrån 090830.
Våran nya TomTom 930 Tmc fungerade mycket bra när vi körde genom Tyskland och Holland och Belgien men i Frankrike började gps´n fladra som om det var dålig kontakt, när vi kopplade bort Tmc antennen slutade det.Under resten av tiden i Frankrike fick vi köra utan Tmc det störde gps´n
Vi kopplade den igen när vi kom till Moseldalen, allt väl tills vi körde från Bremen till Hamburg då började bilden att fladra igen bort med Tmc och allt ok. Väl hemma igen i Sverige allt ok igen.
Någon som har en förklaring?
Cglaut
 
Senast redigerad av en moderator:

kjelis

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2024
Sv: Garmin nuvi 660 TMC i Tyskland

Har en likadan Garmin.

Kartan försvinner söder Rödby, men "damen" fungerar.

Likadant med POI. Försvinner "normala sökvägen" men kan "lockas fram" genom att skriva t.ex. hus så kommer hbk:s ställplatser fram.

Melle
 

BarbrooBjorn

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Österåker
HBK-Nr
979
Medlemskap
2023
Sv: Garmin nuvi 660 TMC i Tyskland

Har råkat ut för exakt samma sak med samma navigator i Tyskland ocj Österrike. Mycket irriterande !
Kan också nämna från båtlivet att Garmin inte har kunnat leverera sjökort över svenska kusten under 2009 ("programfel")

Inte mycket att lita på !

Vad säger Garmins svenska generalagent ?


BarbrooBjorn
 
Toppen