• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin nuvi 350 och ställplatslista

F

F.d. 8491

Guest
Hej,

efter många, många timmars trixande med ställplatslistan 20070831, som fanns ZIP-ad här på forumet för någon vecka sedan och hade filer i 3 olika format, måste jag ge upp.
:confused:

Jag kan inte lägga in den på min GARMIN nuvi 350 för den tar inget av de 3 formaten som fanns i ZIP-et och jag har inte heller tillgång till Mapsource.

Trodde länge att det gick att omvandla från .xls till .csv men kolummerna i exel-filen var i fel ordning och kordinaterna i fel format för direkt omvandling till .csv.
:confused:

Är det någon som har listan i format .csv eller .gpx?

Hälsningar/Sven-Åke

Sv: Garmin nuvi 350 och ställplatslista

Excel-filen kan man själv stuva om så att det passar för den egna GPS:en.

Det finns väldigt många olika sorterings sätt beroende på GPS-fabrikat, varför det inte går att göra en Excel-fil som passar alla.

Jag kommer nu att vara bortrest i ca 7 veckor så jag har inte möjlighet att hjälpa dig med Excel-filen, men hoppas någon annan i klubben kan.

Jag har kompletterat zip-filen med HBKplatser.gpx så ladda ner filen igen och prova om det nu fungerar i din GPS.

Sven-Åke
prova den här filen, jag har konverterat den till ett csv.format som ska passa Garmin
ta bort filändelsen .xls i filnamnet som jag lagt till för att den ska gå att ladda upp här
hoppas det är rätt annars hör av dig så gör vi ett annat försök

Bilagor

Hej Gunnar och HymerAnders och tack för filerna.

Nu har jag HBK ställplatser i min Garnin....toppen!:D

Det var filen .gpx som gick in utan problem. Jag testade också .csv filen men fick nobben både i PIOLOADER och PIOEDIT 2007.

Kanske hanterade jag .csv filen fel någonstans när jag bytte namn från .xls för den borde ha fungerat. Alla värden såg riktiga ut och fanns i rätt ordning så det borde ha gått med den filen också.

Jag blir väldigt imponerad över vilken "kunskapsbank" det finns i HBK och att ni också delar med er till oss som behöver hjälp. :D

Hälsningar/ Sven-Åke

Tillbaka
Toppen