• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin nuvi 350 och ställplatslista

F

F.d. 8491

Guest
Hej,

efter många, många timmars trixande med ställplatslistan 20070831, som fanns ZIP-ad här på forumet för någon vecka sedan och hade filer i 3 olika format, måste jag ge upp.
:confused:

Jag kan inte lägga in den på min GARMIN nuvi 350 för den tar inget av de 3 formaten som fanns i ZIP-et och jag har inte heller tillgång till Mapsource.

Trodde länge att det gick att omvandla från .xls till .csv men kolummerna i exel-filen var i fel ordning och kordinaterna i fel format för direkt omvandling till .csv.
:confused:

Är det någon som har listan i format .csv eller .gpx?

Hälsningar/Sven-Åke

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Garmin nuvi 350 och ställplatslista

Excel-filen kan man själv stuva om så att det passar för den egna GPS:en.

Det finns väldigt många olika sorterings sätt beroende på GPS-fabrikat, varför det inte går att göra en Excel-fil som passar alla.

Jag kommer nu att vara bortrest i ca 7 veckor så jag har inte möjlighet att hjälpa dig med Excel-filen, men hoppas någon annan i klubben kan.

Jag har kompletterat zip-filen med HBKplatser.gpx så ladda ner filen igen och prova om det nu fungerar i din GPS.

CarthagoAnders

HBK Medlem
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2025

Sven-Åke
prova den här filen, jag har konverterat den till ett csv.format som ska passa Garmin
ta bort filändelsen .xls i filnamnet som jag lagt till för att den ska gå att ladda upp här
hoppas det är rätt annars hör av dig så gör vi ett annat försök

Bilagor

• Kopia av HBK070906.csv.xls
    46,1 KB · Visningar: 193
F

F.d. 8491

Guest

Hej Gunnar och HymerAnders och tack för filerna.

Nu har jag HBK ställplatser i min Garnin....toppen!:D

Det var filen .gpx som gick in utan problem. Jag testade också .csv filen men fick nobben både i PIOLOADER och PIOEDIT 2007.

Kanske hanterade jag .csv filen fel någonstans när jag bytte namn från .xls för den borde ha fungerat. Alla värden såg riktiga ut och fanns i rätt ordning så det borde ha gått med den filen också.

Jag blir väldigt imponerad över vilken "kunskapsbank" det finns i HBK och att ni också delar med er till oss som behöver hjälp. :D

Hälsningar/ Sven-Åke

Toppen