• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin nüvi 760

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Hej jag har nyss införskaffat en sådan men jag vet ej hur jag skall gå till väga för att TMC skall funka Någon som kan bistå?
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Garmin nüvi 760

Hej

Har du provat den när den är inkopplad med 12V laddkabeln i bilen? Då fungerar TMC för mig.

mvh

Hans
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Garmin nüvi 760

På 660 räcker det att sätta i sladden där själva antennen sitter så går det igång av sig själv, visserligen kan det ta en lite stund... du ska inte behöva göra några inställningar.

//Kicki
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Garmin nüvi 760

bläddrade fram till en sida där det stod 88.4 som man kunde ändra med plus eller minus men det kanske är något annat.
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Garmin nüvi 760

Hej

88,4 är frekvensen du kan ställa in på radion om du ska använda GPS som sk FM-sändare. Då kommer allt ljud ut i radion i stället. Glöm inte att avbocka alternativet om du inte ska använda radion men vill ha ljud från GPS:ens egna högtalare.

mvh

Hans
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Garmin nüvi 760

oki så 88.4 har inget med TMC att göra alltså? Så allt är klart det är bara att köra i så fall får man tacka för all den fina info
 

rished

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Ale
HBK-Nr
1500
Medlemskap
2024
Sv: Garmin nüvi 760

Vi är nybörjare på det här med GPS, vi har oxså en 760, har vi missuppfattT grejen med TMC?? Måste man ha frekvensen ex 88,4 inställd?? Trodde kanske att men kunde lyssna på ex P4 och ändå få TMc??? :mcride: P-O o Britt
 

Emmalena & Hans

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
454
Medlemskap
2024
Sv: Garmin nüvi 760

Det ska inte behövas att ha särskild frekvens inlagd. TMC-funktionen ska vara skild från FM-sändaren (tex 88,4). Bara man har 12Vsladden i.
FM-sändaren är till för att kunna nyttja GPS:ens mediaspelare för att lyssna på tex mp3-filer via bilstereon. Hade själv föresten lite bekymmer först att få radion att hitta frekvensen innan jag lyckades att klura ut hur man manuellt ställde in frekvensen på bilstereon.

På Garmins internationella hemsida går det att ladda ner en komplett svensk manual som är betydligt bättre än snabbmanualen som följde med. Finns på denna länk:
Garmin: Manuals

mvh
Hans
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Garmin nüvi 760

På den Mio c710 jag hade så gick frekvensmätaren kontinuerligt och kollade av alla frekvenser för det är ju inte säkert att varningen kommer ut hela tiden på ex 97,5 som är P3 i Falköpingstrakten för har jag den inställd på det och åker på semester norrut så ligger ju P3 sändarna på andra frekvenser där .

Jag kollade när vi åke ner till Essen i vintras och det var många olika frekvenser som den hade snappat upp trafikvarningar för .

När vi sedan skulle hem från Halmstad till Falköping så var det ca 10 mil längre pga "vägarbeten" och detta var kl. 4 på natten/morgonen och jag skulle nog hellre kalla det för nybyggdväg .

Jag kommer inte att titta efter om min nästa GPS har TPC för att om det blir STAU så är den oftas upplöst innan varningen kommit ut med undantag om det är trafikolycka .

men men det är ju semester ...
 
Toppen