• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin gpi-fil storlek

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag startade om min padda och det fungerar fortfarande utmärkt att ladda ner med Chrome 101 men inte med 102 på någon enhet.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Filen är för stor för vår nuvarande uppsättning av Husbilsplatser, ladda ner filen utan bilder så länge så får vi undersöka hur vi löser detta.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Vilken Chrome version?

Jag har också samma problem, testade flera gånger på jobbet med Edge och Firefox, men fick bara ned något litet.
Prövade hemma med Edge, samma problem, envisades lite mera och plötsligt fick jag ned 581Mb, men vet inte varför det plötsligt fungerade?
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.140
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Jag får inte rätt storlek på Garmin POI-fil.

Den blir bara ca 200 Mb i stället för ca 500 Mb. (ja, jag är inloggad)

Är det ett känt fel?
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Nu har jag genererat om filen så nu är den rätt. Detta är ett känt fel som kommer att åtgärdas. Genereringen sker 1 gång per dygn när den 1:a personen laddar ner och ibland missar den tyvärr och då sker ingen ny generering den dagen. Normalt rättar det sig självt till dagen efter när ny generering görs.
 
Toppen