• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Garmin 220 Astro

F

F.d. 5322

Guest
För första gången prövade jag min nya pejl till den unga stövaren, Tizzla.
Klart intressant att se vad hon har för sig. Det var första gången hon var lös i skogen idag så hon var givetvis försiktig, avvaktande och en massa nya dofter att lära sig.
När man läser av GPS:en ser man att hon har varit 156 m från mig som längst. Då sprang hon tillbaka till bilen. Hon lufsade omkring totalt 2,86 km. Höjdskillnaden var inte särskilt stor.

Tycker det är helt fantastiskt att se var hon är och vad hon gör! GPS:en piper till om hon är still ett visst antal sekunder, vilket givetvis är en säkerhet för både henne och mig. Jag kan se när hon närmar sig en trafikerad väg och kan lätt köra runt och koppla upp henne. Likaså med dåliga isar om man känner till dessa.
Den största risken numera, är vargen! Hade jag vetat att vi skulle få hit eländet, hade jag aldrig skaffat det här lilla livet!!

Toppen