• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garderob

Snurren

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Västerås
Hej
Jag skulle behöva lite tips, vår garderob "glipar" ca 1-1,5 cm vid väggen på ena sidan ibland.
Hur ska jag få fast den igen på ett enkelt sätt.
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Hej
Jag skulle behöva lite tips, vår garderob "glipar" ca 1-1,5 cm vid väggen på ena sidan ibland.
Hur ska jag få fast den igen på ett enkelt sätt.
Du kanske kan använda Biltemas vinkelbeslag 19-611 och försöka skruva i garderobsvägg och yttervägg.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Du kanske kan använda Biltemas vinkelbeslag 19-611 och försöka skruva i garderobsvägg och yttervägg.
Tänk på att om det inte finns någon trä regel i ytterväggen så är ytterväggen oftast bara 2-3 mm tjock och håller inte för mycket...
Du bör kolla först varför den har lossnat...... går det inte att laga som original, då kan du prova med smältlim.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.733
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hej
Jag skulle behöva lite tips, vår garderob "glipar" ca 1-1,5 cm vid väggen på ena sidan ibland.
Hur ska jag få fast den igen på ett enkelt sätt.

Jag tycker att det är lite äventyrligt att ge förslag om något där man inte har någon relevant information alls.
Det minsta är väl att man bifogar information om vilken bil det gäller, i vilken situation det sker, och kanske en bild?
 
Toppen