• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garanti

Kicki & Per

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
892
Medlemskap
2024
Hej
En del husbilar som säljs på blocket verkar vara importerade från Tyskland för att sedan säljas här. Det finns garanti kvar på både bil och bodel. Jag har hört att det kan vara problem att få ut på garantin om det blir något. Är det någon som vet om det stämmer?
Tack på förhand
Kicki
 
F

F.d. 4406

Guest
Sv: Garanti

Vi fick våran AC som hade skurit lagad Det var inga problem med den tyska garantin (Fiat)
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Garanti

Fiats garanti har jag uppfattat som tvåårig och gällande i de flesta Europeiska länder.
Kanske samtliga ?

Bodelsgarantin kan nog vara svårare om husbilsmärket inte finns i Sverige..

DS
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Garanti

Hej!
När vi plockade fram vår bil efter vinter vilan, upptäckte vi rikligt med blåsor i lacken på två ställen. Ringde till Östgöta camping som är general agent i Sverige, jag talad tydligt om att bilen var en direkt import. Kom hit så får vi ta en titt, blev svaret. Frun å jag tog ledigt en fredag å körde till Mantorp. Blev trevligt motagna utav Jörgen som fotade och skickade bilder till Bürstner i Tyskland. Veckan efter ja redan på måndag kom klartecken från Bürstner. Jag fixade en offert hos en lackerar verkstad här i Trollhättan och skickade den till Ö-camping som i sin tur vidarebefordrade den till Bürstner. Klartecken kom samma dag. Bilen lackades och räkningen skickades till Ö-camp å vidare till Bürstner. Jag fick alltså ligga ute med beloppet. Nu var det ju inga stora pengar den här gången , men det visar i varje fall att det fungerar. Jörgen på Östgöta camping ska ha en stor eloge för sitt trevliga handlande, trots att han inte sålt bilen. Så nästa bil importeras med största sannolikhet, å varför då inte en Bürstner.

mvh 104:an Bill
 
Senast ändrad:
Toppen