• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garagetält

Söderby

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
30012
Medlemskap
2024
Jag funderar på att skaffa ett Garagetält. Jag behöver ett rätt stort,8 -4 meter.
Tältpartner har många men är rätt dyra. Fortnorth heter ett billigare. Är det någon som har erfarenhet av dessa. Tacksam för tips.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.587
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag tyckte priset för "Wirehus" var lågt med tanke på att det var stabilt och skyddade väl mina husbilar under alla år.

1630932971919.png
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.587
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Att man får parkera sitt campingfordon på tomten är ju ett faktum, men får fordonet stå under ett tält bygglovsmässigt?
Det beror på hur länge du har din husbil stående på tomten om det skall anses tillåtet. Likaså beror det på om dina grannar accepterar det eller inte. När det gäller wirehuset så är det sak samma. Står det på samma plats under längre tid kan det krävas bygglov, men om du plockar ner det t.ex. om du åker bort under en tid så är det en tillfällig placering. När du sätter upp det igen blir det en ny period.
Kan vara olika beroende på kommun och lokala betämmelser.
 
Toppen