• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"garage" under sex meter

F

F.d. 3351

Guest
Hej!
Kan någon i den här stora trevliga skaran tipsa om det finns nån husbilsmodell under sex meter med s.k "garage", alltså ett rejält lastutrymme

Tack på flrhand
hatho
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: "garage" under sex meter

Kolla min bil, den är jag väldigt nöjd med. Du kan även titta på Pebben o Lenas, dom har samma bil men har lagt in lite fler bilder.
 
F

F.d. 6530

Guest
Sv: "garage" under sex meter

Det finns en Knaus Integrerad husbil som är under 6 meter, heter Knaus 580, som har ett garage. Mvh Nilsman
 
F

F.d. 13866

Guest
Sv: "garage" under sex meter

Hej jag tänkte likadant ,och tittade på lite bilar .Eftersom jag hade en med drag men med lite stuv utrymme och åker på lite sammlar marknader ,så tänkte jag att det vore bra att kunna köra utan släp någon gång .Så jag har köpt Hymer 524 s och den med ett cyckel ställ på kunde jag ha både 6 meters marknads ställning + bra med grejer .Men jag har satt på drag det händer att jag ska mycket stora saker med ,men om man inte har allt för stora saker fungera det utan släp
 
F

F.d. 3351

Guest
Sv: "garage" under sex meter

Tack för svar. Är även jag är knalle ibland, säljer musik och tröttnat på alla mer eller mindre välstädade stugor. En lämplig mindre husbil med lastutrymme skulle vara perfekt. Kanske bara fälla ut markisen, upp med ett bord o köra igång.

hälsningar Hatho
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: "garage" under sex meter

Jag är lite nyfiken över den magiska 6-metersgränsen. Varför just under sex meter? Är det för färjor eller broar?

När vi skulle köpa vår nuvarande bil var vi helt inne på att den skulle vara under sex meter just av den anledningen. När vi tittade in hos Ekonomibilar i Ystad och letade undrade försäljaren om vi skulle pendla över bron på veckorna! Det blev en sjumetersbil ;) .
 
F

F.d. 13866

Guest
Sv: "garage" under sex meter

Hej jag får betala i bland 200 kr metern för dom platshyra , när jag har husbil bakom disk så det är inte bara färjor , För jag äker till andra länder och då är det 8 meters innan det blir extra . men en 6 meters disk får man ha bilen bakom hyr man mindre får man kanske ställa bilen långt borta
 
Toppen