• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gammal TV fungerar inte

enokalma

HBK Medlem
Inlägg
54
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
14984
Medlemskap
2024
Hej alla kunniga !!
Vår TV i husbilen, DMTECH 19" TV/DVD & DVBT, LED19DT-B/PVR, är från 2011 och var då fabriksny. Den fungerade utmärkt första åren, men inte alls de senaste åren. Vi tittar sporadiskt på TV när vi är ute med husbilen, men jag tänkte ta tag i problemet inför sommarsäsongen. Jag tror mig veta att många länder har "bytt system" på något sätt.
Min fråga är alltså: Vad göra??? Ny TV eller finns det någon form av "omkopplare" som enkelt kan kopplas in??? I så fall vilken/vilka ???
Med hälsningar.
Enokalma
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Din TV är säkert avsedd för analoga sändningar så du behöver komplettera med en digitalbox eller byta TV.
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.369
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Jag har installerat denna boxen till vår LTC som tar både T2 264 och H 265.
Inköpt på amazon.de.
På tips i ett inlägg av Rulleriet.
Fungerar även i Tyskland.
DSC_0007_1_copy_3834x2400.JPG
Jag är nöjd med den.
Krister
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
En ny TV har stöd för DVBT2, så om det är OK med marksänd TV även i fortsättningen kan det vara ett alternativ. Glöm inte att kolla strömförbrukning på en ev. ny box. :)

/Ingvar
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.871
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
efter 3:e tv'n blev jag nöjd med "allt" det är en LTC som jag köpte hos Hjertmans, när de hade kampanj på dem
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Byt till ny tex. LTC 19tum 2595kr,köp inga boxar eller dyl.,en ny TV är ganska billig, det är båtmässa nu så båttillbehörsaffärerna har kampanjer.
 
Toppen