• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gammal GPS får ny GPS

F

F.d. 55255

Guest
I dag har jag givit min älskade GPS ( Gumman på sätet ) en ny GPS ( Garmin ) på födelsedagen
så Hon fortsättningsvis kan leda mig på rätt väg.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Gammal GPS får ny GPS

Arne,

Ett mycket bra förslag så man kan hålla ögonen på trafiken för den har stigit kraftigt och tempot är mycket högre nu än ca 5 år tillbaks :holly-1-icon:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Gammal GPS får ny GPS

Hej var hon med i grävmaskinen förr o hjälpte dig till ställena så du hittade vad du skulle sätta ner skopan.Du hade väl en fällbar liten stol i.(Skojar bara) /Susanne
 
Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Gammal GPS får ny GPS

Vi har en Vdo jag brukar ju köra och Ragge ska sköta gps men men,det får lille Gustav göra annars så vet man inte vad man hamnar.Kan säga att 2006 skulle vi åka till Barkaby Stockholm 2 helger i rad.Åkte efter gps kom in mitt i stan bland betalstationer o uteställen bägge gångerna.2007 när vi skulle dit åkte vi utan Gps då kom vi rätt.Å andra sida så är den inte uppdaterad eller så var det fel på kartläsaren./susanne
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Gammal GPS får ny GPS

Detta med GPS är ju enastående för jag har aldrig varit "rädd" att köra i stora städer eller komma fel men det är rätt onödigt när man har dett hjälpmedel .
Däremot så var frugan orolig när vi körde in i Paris och hon sa att jag bara inte skulle köra in i centrum , jag sa var är det någonstans ? Du ser iallafall triumfbågen 300 meter framför dej .... :)

som parentes och går ifrån ämnet lite ... Det var enklare att köra husbil inne i Paris centrum än att köra kundvagn inne på GeKås i Ullared ...
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Gammal GPS får ny GPS

Det finns en enda anledning till att jag inte har köpt en GPS. Med åren tilltar ekonomin, men inte synen.. Vad ska jag ha en GPS till som jag inte ser vad det står på utan glasögon, vilket jag inte kan köra bil med.. Det är helt klart för små displayer på dom, precis som på mobiltelefoner.Vem köper prylar man inte kan hantera?
 

Inga-Lis & Håkan

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
362
Medlemskap
2024
Sv: Gammal GPS får ny GPS

Hej Kölis,
då kan du avfärda den anledningen. Vitsen med navigatorn är att du tar på glasögonen och förbereder GPS:en innan du kör iväg.
Sedan talar navigatorn om för dig hur du ska köra utan att du behöver titta på den eller spana efter vägskyltar utan kan koncentrera dig på trafiken!
Håkan
 

Maggan o Åke

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2024
Sv: Gammal GPS får ny GPS

hej
garmin har en ny med 7 tums skärm och på den kan man se även om man sitter i baksätet och utan läsögon-
mw3231
 
Toppen