• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gammal adress i USA

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Hej!
Jag har en gammal adress (mitten av 60 talet) från Worcester utanför Boston! Hittade den i min mammas kvarlåtenskap! Det gäller systrar till min mormor och deras släkt!Förmodligen kusiner till min mor!Man borde ju ha tremänningar i livet där! Min fråga är vad som är lämpligaste sätt att hitta släkt till dem som bodde där! Jag har provat att helt enkelt skriva till den adress som jag har men har inte lyckats få svar!
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Gammal adress i USA

Många av städerna öster om Boston har förslummats rejält. När mina släktingar som har sina rötter i Brockton hör mig säga att jag vill dit och titta blir dom förfärade. "Ha en snabb bil och bara på dagtid, gå inte ur bilen" Worcester tror jag är ännu en av dessa sekelskiftes-städer med industrier som dött ut. Så det är nog inte konstigt om du inte får kontakt. På facebook finns en grupp som heter Massachusetts Genealogy Network och en som heter Swedish American Genealogy Group (den sista är mest drag i). Du kan ju testa att be någon amerikan där hjälpa dig. Amerikaner är bättre än svenskar på att flytta och flytta ofta :). Ett alternativ kan vara att gå med på Ancestry (kostar ju en slant) och söka på namnen. maila mig på martin@ekmi.se om du vill att jag gör en sökning på Ancestry.
 
Toppen