• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Galler under framstol

Rosberg

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2025
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 Multijet
Årsmodell Chassie: 2010
Husbilsfabrikat: Carado
Husbilsmodell: 135
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2010
Ämnesområde: Inredning
Vet någon hur man får av galler på baksidan av framstolarna på en Fiat? Galler fram är ju enkelt att bara knäppa loss men det bakre verkar var låst på något sätt. Anledninge är att jag tänkt montera en regulator för solpanelen här, men det finns säker ett trick som någon av er känner till. :wideeyed:

stinavolvo

FD HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
7607
Medlemskap
2024
Stolen måste lyftas bort för det sitter 2st hakar i bakkanten som inte går att komma åt annars. Ta bort hakarna när du lättat på stolen och fäst plasten med 2st svarta skruvar,dom syns inte bakom stolen.:wub:

Roland o Ingegerd

HBK Medlem
Kommun
Rimbo
HBK-Nr
7128
Medlemskap
2025
stinavolvo skrev:
Stolen måste lyftas bort för det sitter 2st hakar i bakkanten som inte går att komma åt annars. Ta bort hakarna när du lättat på stolen och fäst plasten med 2st svarta skruvar,dom syns inte bakom stolen.:wub:
Du behöver inte lyfta bort hela stolen, det räcker att lossa de 4 bakre bultarna (2 på varje sida) sedan kan Du lyfta bakänden på stolen tillräckligt för att lossa gallret.

Roland

F

F.d. 25267

Guest
Hej. Sitter batteriet i närheten ? Regulatorn ska för bästa effekt monteras så nära batteriet som möjligt enligt expertisen.

Per

Rosberg

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
8005
Medlemskap
2025
Helt otroligt vilken snabb hjälp man få här på HBK, tack för svaren. Ska följa rådet med att ersätta hakarna med skruvar. Ja batteriet sitter under passagerar stolen och regulatorn sätter jag bak EBL 99. Tack alla :yes:

F

F.d. 55395

Guest
man behöver inte ta bort hela hakarna jag provade att snedskära dom då glider dom över när när man drar i luckan. hälsn. Ahusknut

Toppen