• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gösfiske i Gävle.

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Ni som stannar till vid ställplatsen i Gävle, prova lite bottenmete med agn bakom husbilen. Det finns gott om Gös i Gavleån. Har tagits Gösar upp mot 8 kg där. Fast det normala fisket är längre in i stan, i city, nedanför slottet. En Sträcka på 2 -300 m. Men har man inte lust att gå ända dit, testa bakom husbilen.

:yes:
 

sven-A

FD HBK Medlem
Inlägg
166
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
8259
Medlemskap
2023
Sv: Gösfiske i Gävle.

Glömde tala om att det krävs fiskekort, men det är gratis ! Skall skirvas ut och medföras och finns på kommunens hemsida. Varför krävs fiske kort om det är gratis undrar ni säkert.
Jo, som vanligt så fiskas det på tok för mycket, man plockar allt, långt under tillåtna mått, 45 cm.
Och ärGösen på hugget kan man ju plocka nästan hur många som helst. Har man skrivit ut fiskekortet kan man inte hävda att man inte känner till reglerna.
Jag tror att kommunkontoret kan hjälpa till att skriva ut till turister. Det ligger mitt i stan bredvid Rådhuset vid ån.

sven-A
 
Toppen