• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gården Hägnen

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Ja här bodde Erik i Hägnen fram till 1999. Ett elverk tror jag de hade sista åren, Och telefonkabel var vi där o plöjde ner ngn gång mellan 85-90. Men själv gick jag ej fram till husen för brodern Per var rädd för folk. Idag när jag var där o fotade så såg jag Eriks gamla ryggsäck han alltid bar på sig, kommer så väl ihåg den för vi åkte samma buss in till stan ett tag för han jobbade i skogen och hela bussen luktade gran o tall när han var med.
Han hade långt att gå Erik till bussen tror inte han gick på ngn väg utan mitt i skogen, måste tagit honom mellan 1/2 timma timme. Toan fick man huka sig för att komma in på, de flesta dörrar är jättelåga där.
Goggla på Hägnen så får ni veta mer.
Bif lite bilder Jag vet med mig att några i klubben varit där i ösregn när vi hade årsmötet hemma hos oss.
Bif lite bilder.


hägnen 001.JPG

hägnen 008.JPG

hägnen 010.JPG

hägnen 020.JPG

hägnen 021.JPG

hägnen 022.JPG

hägnen 025.JPG

hägnen 028.JPG

hägnen 051.JPG

hägnen 064.JPG

hägnen 102.JPG

hägnen 110.JPG

hägnen 113.JPG

hägnen 115.JPG

hägnen 117.JPG

hägnen 130.JPG
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Gården Hägnen

Ser välhållet ut. Är det någon som bor där nu?
Calle
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Gården Hägnen

Nej det är hembygdsföreningen som har hand om det, de brukar även ha slåttergille där o gökotta m.m.
Riktigt roligt att gå där o kolla i alla skrymslen o vrår, men vinden i bostadshuset var mörk o kuslig brrr.
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Gården Hägnen

Vi fick ju en guidad tur på "Hägnen " i samband med årsmötet 2008, det var riktigt :wub: intresant att höra om hur dom levde sina liv där . :wideeyed:Mvh
 
Toppen