• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gångvärmare!

TBL60

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
17873
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,5 TD
Årsmodell Chassie: 1999
Husbilsfabrikat: Chausson
Husbilsmodell: Welcome 15
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1999
Ämnesområde: Värme
Vår gångvärmare har börjat läcka. Är det någon som har tips på hur man kan laga den eller var man kan få tag på en ny. Den läcker mellan metallen och plasten. Se bilder.

Tacksamma för alla tips och hjälp vi kan få för att fixa detta.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Hej! Lämna den till en firma eller kunnig person som håller på med bilkylare.
Dom kan nog hjälpa dej.
Det finns en etikett på den ser jag. Skriv in i tråden vad det står på den så kan nog någon hjälpa dej finna en likadan.
Den där delen hittar jag inte på www.bildelsbasen.se.
Du kan söka där med ditt registreringsnummer.
//Tony
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan. det går att pilla itu den och sedan klämma ihop den igen med både packningen och silikon, men det är inte lätt, man måste göra lite specialverktyg, och inte heller säkert det blir bra.

Här har du en ny från eBay i stället. Tyvärr så har firman bara en "EXAMPEL"bild till alla olika bilelement de säljer så man ser inte just det rätta på bilden tyvärr. De säljer till massor med bilmärken med samma universalbild och har 99,8% positiv feedback så det borde bli bra.
En bit ner på sidan så har du en lista på Transiter den passar till.

http://www.ebay.co.uk/itm/Heater-Co...2.5+TD&hash=item1ea52d3712:g:yjUAAOSwVL1WEn2M

Annars så kan väl vilken eftermarknadsfirma som helst här hemma skaffa ett åt dig.... som Tony skriver en kylarfirma som brukar finnas lite överallt eller Mekonomen, Autoexperten, AD-center med fler. Även en Ford firma kan väl ta hem ett som reservdel åt dig.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.
 
Toppen