• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"fynd" på Blocket igen ?

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Se här

Herr Burstner säljer en bil till ett riktigt lågt pris.

Jag har inte full koll på bilens värde men detta verkar FÖR billigt. Misstänker att man kan tjinga den genom att betala in en handpenning lite snabbt..;)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Undrar hur mycket dom drar in på en sån annons?
Kanske finns någon eller några som sätter in 10-20.000 i handpenning.

Jag har anmält den f.ö.
 
F

F.d. 18508

Guest
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

ägaren till den äkta annonsen är underrättad,
jag var nummer 2 att ringa och tala om det..
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Bra gjort , jag anmälde den också samt ringde säljaren i den riktiga annonsen bara hoppas att dom kammar hem noll kronor .

Säljaren hade iofs redan sålt sin bil men verkade inte bry sig så mycket om "rövar annonsen" men jag upplyste honom om hur dom gör .

Här är ju länken om man ser sådana bedrägeriannonser : http://www2.blocket.se/support/form/0?id=4&ca=11


Samt standard att säljaren har ett oregistrerat kontantkort : 0700572487 - hitta.se
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Är det någon som ringt på en sån annons och hört hur de vill lägga upp affären?

Jag trodde de mest var ute efter att en handpenning skall sättas in på ett konto för att de skall "hålla" bilen tills man hinner träffas.

De kanske gör på något annat sätt?
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Det är väl så det går till och bedragaren tar en handpenning som sätts in på en "målvaktskonto"= socialt utslagen stackare och när det sätts in pengar så tas dom ut och "målvakten " får en del av summan sen är pengarna borta .

Så går det till enligt en bekant som är polis .
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

ja det är trist. Framför allt för de som blir lurade.

Man vill ju lita på folk. Jag har gjort några mindre affärer på blocket där jag faktiskt betalt i förskott. Det har iofs bara rört sig om småpengar i jämförelse men det är ju ändå en förlust om det går fel.
Det är ju som med spel, man skall inte satsa mer än man kan förlora.

Sen tycker jag man märker rätt snabbt om det är seriösa personer eller inte. Dels tonen när man pratar med dem men också hur annonsen är skriven.

När de tex inte skriver sitt namn och bara har en mailadress som är en kryptisk hotmailadress är det läge att dra öronen åt sig.
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

När jag sålde min bil på blocket för några år sedan ringde en kille en lördag och ville hämta min bil direkt. Han hade en kund på just min bil. Han kunde inte betala så mycket i kontanter under helgen men skulle skriva ett juridiskt bindande kontrakt med hans firma som säkerhet.

Jag bad honom vänligen återkomma på måndag när han fått ut pengar så kunde vi göra upp affären, men det passade honom inte, och jag förstår varför!!

Håkan
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Jag har raderat själv. Missuppfattade vilken annons det gällde.
 
Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Det var så att det var någon som hade kopierat annonsen i mitt inlägg (nr2 ) och hade lagt ut samma husbil och samma bilder i länken i översta inlägget för 240.000:- och säljaren hette Burstner och hade ett oregistrerat telefonkort .

För 240.000:- var väl lite för billigt eller ? Hoppas att han inte hann få någon handpenning .
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Till er som är i köpartankar och lite osäkra.........

NYTTJA DETTA FORUM OCH FRÅGA :yes:

"själv är bäste herre" funkar inte alltid i affärer;)



Anders
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: "fynd" på Blocket igen ?

Vi kan ju givetvis varna och diskutera bedrägerier här på forumet,
men jag tycker att alla så fort dom ser dessa annonnser ska anmäler dem till blockets ledning.
Det finns en knapp för detta på blocket, skriv ex. "orimligt lågt pris, bedrägeri ?".
Om alla gör det så hinner ju inte annonsen ligga ute så länge och ingen hinner bli lurad,
utom annonsören som betalt för en annons som tas bort.
Om han/hon råkar ut för detta ofta så kommer dom nog inte att bli lika pigga på att lägga ut annonser.
Men det skall ju vara uppenbara felaktigheter som anmäls.
 
Toppen