• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla gas i Italien

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej jag undrar om någon vet om det går att fylla utländsk stålflaska i närheten av Trieste - Italien (jag har adapter till många länder)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Peter, OT…. men nyfiken. Ser att du är ute på vägarna igen, var är målet den här vintern?

Tommy
Hej Tommy... Denna gång går tankarna till Turkiet,... nu när UD tillåter resor dit... Men denna gång blir det nog inte längre än till Dörtyol då UD avråder fortfarande för vissa provinser i landet :bye:
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hej Tommy... Denna gång går tankarna till Turkiet,... nu när UD tillåter resor dit... Men denna gång blir det nog inte längre än till Dörtyol då UD avråder fortfarande för vissa provinser i landet :bye:
Någon fegis är du inte, kollade på kartan och det kan inte vara mera än 30 mil till gränsen till Syrien och 100 mil fågelvägen till Aleppo. Aleppo som var Syriens största stad, men förstått tyvärr ganska folktomt numera.

Spännande, hoppas vi får följa med dig på resan, till ditt lite ovanliga resmål.

Kör försiktigt.

Tommy

Ps. Varför inte lägga upp en reseberättelse typ, ”Min resa till Turkiet”. Vi är många som gillar reseberättelser här på Forumet. Ds
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Någon fegis är du inte, kollade på kartan och det kan inte vara mera än 30 mil till gränsen till Syrien och 100 mil fågelvägen till Aleppo. Aleppo som var Syriens största stad, men förstått tyvärr ganska folktomt numera.

Spännande, hoppas vi får följa med dig på resan, till ditt lite ovanliga resmål.

Kör försiktigt.

Tommy
Det stämmer ganska bra med 30mil från Dörtyol ner till gränsen till Syrien.
Sist jag var där så var jag ända nere till Yaylandagi medan kriget pågick i Syrien, hade pratat med Turkar som åker över till Syrien nästan dagligen för att köpa cigaretter/tobak mm billigt som de sen sålde i Turkiet, de sa att det var inga problem att åka över :swoon: men i dagsläget skall man nog akta sig för att komma för nära. :eek:
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Någon fegis är du inte, kollade på kartan och det kan inte vara mera än 30 mil till gränsen till Syrien och 100 mil fågelvägen till Aleppo. Aleppo som var Syriens största stad, men förstått tyvärr ganska folktomt numera.

Spännande, hoppas vi får följa med dig på resan, till ditt lite ovanliga resmål.

Kör försiktigt.

Tommy

Ps. Varför inte lägga upp en reseberättelse typ, ”Min resa till Turkiet”. Vi är många som gillar reseberättelser här på Forumet. Ds

Tyvärr så har jag bestämt mig för att inte längre skriva om mina resor, så ni behöver inte ens fråga varför.
Men för alla er som inte har läst om mina två tidigare resor till Turkiet kan läsa här om min andra resa till Turkiet... Den första hittar jag inte... Kanske admin har raderat den?

 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Två stationer som fyller LPG. Om du har rätt adapter vet jag inte. Du hittar stationer i Europa på mylpg.eu

VIA BRIGATA CASALE KM 4
34149 TRIESTE
LPG price: 0.899 EUR/L (11.10.2021)

RACCORDO AUTOSTRADALE A/4 TRIESTE KM 0+340
34011 DUINO-AURISINA
LPG price: 0.799 EUR/L (11.10.2021)
 
Toppen