• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Funktionsgaranti"

Rolf/Marianne

HBK Medlem
Inlägg
57
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
32640
Medlemskap
2024
Köpte beg husbil och vid leverans i slutet av september -21 sa säljaren " Du har 3 månaders funtionsgaranti så håll koll på avställningsperioder, antecka och så återkom om det är något". Lät ju bra eftersom vinteravställning skulle ske innan 3 månader förflutit. Bilen var "ny" i trafik i Sverige så 4 dagars regeln för avställning gällde vilket vi självklart nyttjade.

Indikatorn till gråvattentanken slutade fungera efter ca 5-6 månader efter leverans men klart inom att bilen varit påställd mindre än 3 månader. Men se där! Självklart hade han aldrig sagt så och då kunde ju en garanti gälla hur många år som helst osv osv!

Nu till frågan, finns det någon här i klubben som kan vilka regler som verkligen gäller? Undanber mig vilda "killgissningar" :)
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.139
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Om sensorn är förorenad går det knappast på garantin oavsett. Den är oftast lätt att rengöra genom servicelocket på gråvattentanken.

Om instrumentet har pajat bör det gå på reklamationsrätten man har.

 
Toppen