• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Funkar iphone som stand alone gps?

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
La in samma samma fråga under en annan tråd. Ber om ursäkt för det. Men jag begriper fortfarande inta fullt ut. Jag har iphone 5 med ett antal navappar, men har inte förstått om den funkar stand alone från 3G och annat. Dvs, som en Garmin. Så att köra utanför Sverige är som att köra med en vanlig Garmin GPS?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Funkar iphone som stand alone gps?

La in samma samma fråga under en annan tråd. Ber om ursäkt för det. Men jag begriper fortfarande inta fullt ut. Jag har iphone 5 med ett antal navappar, men har inte förstått om den funkar stand alone från 3G och annat. Dvs, som en Garmin. Så att köra utanför Sverige är som att köra med en vanlig Garmin GPS?

Ja, din iPhone har både GPS och GLONASS och har bättre noggrannht än en vanlig Garmin även utomlands. Dessutom A-GPS som tar mobilmasterna till hjälp för att snabbare hitta satelliterna.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028

Vi anvende IPhone og Ipad i sommer med Igo primo i Frankrig, fungerede klokkerent, eneste minus var at vi ikke havde HBK stalpladser i den
Ha en skøn dag alle
Marianne

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Istället för att lägga in ställplatserna som intressepunkter i navigeringsapparna finns möjligheten att lägga in dem i iBooks med text och bild.
På så sätt får man en bra överblick och filerna kan tas fram offline.

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/530426

image-762987.png

image-790370.png

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Anders!

Det här är ju intressant, men har du någon uppfattning om hur mycket minne som dom här filerna behöver?

Jag har sparat ner dom i Dropbox än så länge, och öppnat några i ibook/Acrobat, men tycker att de verkar ganska stora.

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tysklands första del som innefattar 71 sidor är på ca 14 MB vilket inte är så mycket mer än en stor bild. I jämförelse med kartorna i navigeringsapparna är det försumbart.

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Hänger på med en liknande fråga. Fungerar Telia Navigator appen utomlands utan att man är uppkopplad?

F

F.d. 4220

Guest

Hänger på med en liknande fråga. Fungerar Telia Navigator appen utomlands utan att man är uppkopplad?

Det verkar inte som den fungerar offline. Dessutom verkar den väldigt dyr, 59 kr/mån. iGO Primo får du, som exempel, för under 300 kr.

Med tanke på upplägget undrar jag om inte Telia Navigator är en ompackad version av wisepilot.

//Stefan

Mia/Göran

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
9613
Medlemskap
2025

Suveränt..
Men varför kan jag ej ladda ner Götaland ?..

Toppen