Soderslatt
FD HBK Medlem
Hej alla Spanienfarare. Är det någon som prövat om Snipe fungerar i södra Spanien.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Denna atennen skall enligt Snipe ha bättre signal, lägr nf och en mycket bättre isolering sá det inte kommer in vattten. Har blivit lovad en leverans till den 28/2 - 4/3 Det skall bli intressant att prova skillnaden. Áterkommer med ett testresultat.På en utställning i Berlin i höstas visades en ny variant av Snipe med en större yta. Kvadratisk i stället för avlång. Har inte sett den saluförd ännu.
Hej vår Snipe med Canal Digital slutade att fungera i södra Frankrike, men Thor satelliten är riktad mot norra Europa, testade sista gången i norra Spanien och Snipe hittade Thor men signalen var för svag.![]()
Oj förlát.
Jag lovade att áterkomma med resultat med den nya Snipen.
Skillnaden mellan antennerna är 1.3dB nf med den nya antennen.
Detta innebär att mottagningen av SVT World nu ligger precis över godkänd signalmottagning i södra Spanien. Sá nu kan man titta pá Sverige även med lite regn.
Oyster antennen har bra mycket mera signal, men oksá priset.
(Siffran är bara en indikering eftersom varje antenn har sitt mikrohuvud )
Den fyrkantiga Snipen är en gammal modell och ersatt av den nya med en massa förbättringar
https://www.youtube.com/watch?v=DeX7ok-Bw0E
LNB Frecuencia de entrada: 10.7 ~ <span class='notranslate'>12.7 5</span> GHz
LNB Frecuencia de salida: 950 ~ 2,15 MHz
La ganancia de la señal: 33.8 dBi - 12.7 GHz
Satélite Tiempo de búsqueda: aproximadamente 60 segundos
Suchgeschwindikeit: 5-10 ° por segundo
Polarización: lineal (horizontal / vertical)
Rango Ángulo de elevación: 15 ° ~ 75 °
Orientación: -60 ° ~ 60 °
Azimut: ilimitado ( 360 °)
Temperatura de funcionamiento: -30 ° C ~ 60 ° C
Color: blanco
Dimensiones: 510 mm x 188 mm x 357 mm (B x H x T)
Peso: 7Kg antena
Peso: 11kg paquete completo
Har du ett yttre uttag så jag kan låna lite signal av dej?Juan. Om du går in på ltc.se, Lejon trading och söker på snipe.
Då finns det tre stycken i olika priser och utförande.
Den jag själv har monterat ser ut som den svartvita men är helvit. Krister.