• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Funderingar.

F

F.d. 50069

Guest
Jo, jag satt och kollade in på detta eminenta forum och vips så var jag inne på detta ämne om radiosamband. Sedan slog det mig en tanke att ute i garaget har jag ju två bortglömda walkisar som jag brukade ha med mig på sportbilsträffar för ett antal år sedan. Ut och kolla, jorå visst fanns de kvar! Det är ett par som heter Cobra microtalk MT725 som jag tror att jag köpte på Teknikmagasinet. Dessa använde vi nog bara en gång vid en sportbilsträff och sedan blev de som sagt bortglömda. Vid en inspektion så tror jag att de går att ställa in på en huvudkanal och yttermera en privatfrekvens.
Hur funkar det nu då tänker man? Ställer in frekvensen och hoppas att någon börjar prata eller ropar man på chans vid varje tillfälle då man möter en husbil eller kommer in på en ställplats/camping!!!!
Finns det några rutiner eller?

Tänk om man kunde sätta på ett par lagom feta bokstäver i fronten på husbilen så att andra ser att man är "radioburen", tex PMR eller något annat lämpligt!

Anders som är radionovis, men gillar att prata med folk.:D
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Funderingar.

Inga tips hur ni nyttjar radion?
Vad tror ni om att ha en VÄL synlig dekal i fronten som talar om att här finns det en aktiv radionyttjare?

Anders som fortfarande är nyfiken!
:rolleyes:
 
F

F.d. 11346

Guest
Sv: Funderingar.

Tjena Anders!!!! Jag hade ju 429 till anrop på järnvägen, om du kommer ihåg mig??? "Ghandi"
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Funderingar.

HALLOO BÖRJE, du ser att jag minns! Är du på resande fot fortfarande?
Vad skoj att du såg mitt inlägg. Jaså, du heter Gandhi i etern. Här får det bli Bohman.


Hoppas att vi syns så vi får dra gamla tokminnen!:rolleyes::rolleyes:

Anders
 
Toppen