• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Funderar på att sätta in ett 1000w elelement

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
10ampers säkring är förmodligen det vanligaste på campingar, vi vill sätta in ett externt elelement..

Vet inte hur stort elelement man ska satsa på då kylen och batteriladdaren, även belysningen tar ström..

Ni som har externa elelement hur många watt har ni satsat på och upplever ni några problem?

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025
Sv: Funderar på att sätta in ett 1000w elelement

Men det är en metod som bara fungerar i bilar där förarstolarna inte är vändbara och då blir en integrerad del av boutrummet.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Många vintercampingar har 16 amp i stolpen då kan du använda elptronen steg 3 utan risk 3000w så är problemet löst.

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Vi köpte en Wilfa FH-1B hos Elgiganten förra hösten,499:- !!
Den har 2 lägen,ett på 1000W och 2000W,och har termostat!
Går rätt så tyst med och den är snygg med:mcride::spinny:

F

F.d. 58573

Guest

Men det är en metod som bara fungerar i bilar där förarstolarna inte är vändbara och då blir en integrerad del av boutrummet.

Du har så rätt, men en och annan som tar del av tråden kanske står i begrepp att köpa ny bil?
Även när jag köpte plåtis för några år sedan gick det finna en sådan lämplig för komplettering/ombyggnad på det sätt jag angivit, detta trots att bilen var kortare än 6 m; en Knobloch Heyerdahl med U-sittgrupp/långbäddar baktill.

aake

Toppen