• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Funderar på att köpa husbil

Gerry

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
12209
Medlemskap
2025
Hej på er.

Som jag skrev i ett tidigare ämna så funderar vi på att köpa husbil men vi ska försöka hyra en i sommar och sen får man väl ta sig en RIKTIG funderare för efter att ha läst många inlägg här på forumet så vet jag inte om vi ska göra detta (diesel priset, ev kilometerskatt).

Får väl se om vi kan hyra en bil i sommar och fundera vidare.

Kan man få en liten fingervisning av vad det kostar att äga en husbil med alla utgifterna, är medveten om att bränsleutgifterna beror på hur långt man kör men vad tar era bilar i snitt.

F

F.d. 29809

Guest
Sv: Funderar på att köpa husbil

Det finns tidigare ämnen som berör förbrukning. För min del kan jag säga mellan 1,2 och 1,3 liter med alkov och Fiat 2,8 JTD motor. Kilometerskatt lär inte bli aktuellt med någorlunda normala totalvikter.

JanneW

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1335
Medlemskap
2025
Sv: Funderar på att köpa husbil

Hej
Även här Fiat JTD 2.8 och 3500kg totalvikt
Snittar 1.3 l/mil om jag håller föreskriven fart (dvs jag kör även 110 där det är tillåtet)
Försäkring : 4900:-/år (helförsäkring)
Skatt : 5018:-/år

Tillkommer sedan varierande mängd kosing för årlig service och underhåll, allt beroende på vad man gör själv samt hur mycket man vill köpa till.

Toppen