• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fula ankungen?

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Fula ankungen?

Han har nu Ek bevis, men skall landa ute 1 ggr, ikväll blev det bara 24 min i luften pga regn (2 starter.)
Så det är skönt att det är klart förutom att landa "ute".
Sedan så hade det pratats om att han skulle få ta passagerare nu, men han får vänta tills sista Juli då han fyller 16 år.
Så nu är han pilot på riktigt eller vad säger du Bror:twitcy:.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fula ankungen?

Absolut Susanne,
var stolt över din son nu. Inget, absolut inget går upp mot att ha egen luft under vingarna och att kunna mästra elementen. Göra vad man vill, stiga kraftigt rolla och loopa. Gud vilken tid han har framöver. Saknar ungdomstiden men får den inte tillbaka. Kan trots allt fortfarande rolla, spinna och loopa men det går inte så fort numera.............
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fula ankungen?

Gröna sidan upp det är något det. All avancerad flygning-utbildning stärker en som pilot. Man vet då vad som händer och hur man handhar och löser detta problem och helt plötsligt blir man en tryggare och säkrare pilot. Dessutom en ofantligt, otroligt härlig känsla att kunna flyga avanc. Tänk att lägga kärran upp o ned och bara njuta............
Hälsningar Bror
PS hur lång är er bana. Behöver 600 meter hinderfritt. DS
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Fula ankungen?

Jag slapp dig o din maskin Bror 440m.:twitcy:Men Axamo finns o vi har bil o hämtar dig.
Nu får vi återgå till den "fula ankungen"
Har aldrig sett en sådan ngn gång alla ser ju likadana ut, men det kanske är en ung gås?
Men den är faktiskt finare än de andra.
 
Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Fula ankungen?

Jag slapp dig o din maskin Bror 440m.:twitcy:Men Axamo finns o vi har bil o hämtar dig.
Nu får vi återgå till den "fula ankungen"
Har aldrig sett en sådan ngn gång alla ser ju likadana ut, men det kanske är en ung gås?
Men den är faktiskt finare än de andra.

Korsning mellan dalmatiner och kanadagås?????????:confused::confused::confused:
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Fula ankungen?

Ragge!
Här följer något så ovanligt som en återgång till tråden..! Jag tyckte din gås var intressant och kontaktade en fågelskådarkompis (som väl får räknas som expert) och bad honom analysera gåsen. Han säger så här:

"Det är endera en missfärgad kanadagås eller en hybrid kanadagås/vitkindad gås."

Mycket rart finns det...

Kjell :D
 
Toppen