• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fuktskadade träreglar

F

F.d. 53000

Guest
vi har haft husbil i 7 år ock i höstas så hittade vi fukt bak på bilen ,det en 89 RC travelcamp ,alliminumplåten börjar frätas sönder så den måste bytas plåten är .Så den stora frågan är hur kan man enkelt ta bort plåten ,plåten hamrad. Jag har följt Bror Axelssons renovering sedan september ock väldigt imponerad men Bror bygger helt nytt men någon annan har kanske bytt endast plåt ,tips mottages med tacksamhet. Knyttet:confused:
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: fuktskadade träreglar

Hej synd detta med fuktskadan.
Det borde inte vara några problem att byta ut plåten där den är skadad. Skarvar finns under listerna och är överlappade under respektive list. När plåten är borta så kan man sala in nytt virke om det ser avfrätt ut. Ett av problemen med att byta plåten är att hitta en med likadant utseende.
Kulhamrad plåt är inget problem och också till överkomligt pris i Tyskland. Du kan få mailadressen om du vill.
Jag har massor med bilder på hur min bil såg ut då den revs. tror inte att det är så svårt det är bara att börja demontera och se vad du hittar.
Fråga gärna - kanske kan jag bidraga med tips e.dyl
Lycka till
hälsningar Bror
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: fuktskadade träreglar

Tack Bror för att du svarar på mitt på inlägg. Jag följer varje dag vad du gör, jag är minst sagt imponerad. Vår husbil köpte vi för 7 år sedan på Codat. Den är avsedd för 5 personer, men undan för undan har vi byggt om den, så den passar min fru Yvonne och mig. Vi tycker faktiskt inte att det finns några riktigt bra husbilar som passar oss lite äldre personer.Det ska vara bekvämt att resa. Dubbelsängar i även nyare husbilar är som en bred enkelsäng. Plus att du nästan alltid måste kliva över den som ligger bredvid.Y
 
Toppen