• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fuktskada > renovering

F

F.d. 17519

Guest
Hej!
Har en äldre husbil (-94) som indikerar fukt i liten del av vägg (inträngt vid markisfäste som nu är tätat) samt i golv utanför badrum (slang som läkt).
Tänkte göra detta till ett vinterprojekt och samtidigt byta tapeter och golv.
Kan man ordna sånt inifrån eller måste man av nån anledning ge sig på plåten på utsidan också?
Finns det att köpa elektrisk golvvärme som man kan eftermonteran när man ändå byter matta?
Tacksam för alla råd och dåd!

/Kent

F

F.d. 53000

Guest
Sv: Fuktskada > renovering

svlkent;

Hej gå in och läs om fuktskador ,något som verkar litet och lätt kan tyvärr bli ett stort arbete,när du lagar och tätar använd limmer och tätningsmedel,absolut ingen silicon. Ha en bra Midsommar Yngve:wideeyed:

F

F.d. 15832

Guest

Varför ingen silicon?

Mvh
Rolle

F

F.d. 17519

Guest

svlkent;

Hej gå in och läs om fuktskador ,något som verkar litet och lätt kan tyvärr bli ett stort arbete,när du lagar och tätar använd limmer och tätningsmedel,absolut ingen silicon. Ha en bra Midsommar Yngve:wideeyed:

"gå in och läs om fuktskador " - vart hittar jag det - jag har sökt på det ordet

M

Mirage5

Guest

Har en fuktskada i golvet där fukt kommit in i vår Mirage. Hur gick det lyckades du reparera skadan få tätt o tort och hur. Silicon eller annat?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kommer vatnet inn rundt et fønster så ta det ut og sett det inn igjen med butyl-masse, lekka vid fugor i kaross tette best med en MS-polymer (Sikaflex, Körapop, Tec-7 eller lignende). Er det ikke mögel så kan en åpne det fuktige området og tørke det med en fläkt på svak eller ingen varme, for varm og overflaten tørker fort - og kapsler inne resten av fukten. Mögel og råte må vekk og nytt virke inn.

Toppen