• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fuktmätare uthyres?!

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Fukt i husvagn och (antagligen även husbil) är ett gissel. Sålt min husvagn idag (med "fuktavdrag") och väntar på ny husbil i feb/mars. Har följt den gamla forumtråden om täthetskontroller/fuktgarantier men.... Det vore kanske en idé att man kunde hyra en bra fuktmätare hos någon i klubben som bor i distriktet. Så även om en bra fuktmätare kostar 3000:- så kunde man hyra ut den för t ex 200:- + disposition till andra som vill utnyttja den under t ex 3 dygn. Visst - kanske lite omständligt att organisera men det finns säkert medlemmar redan som äger någon bra sådan (vem vet vilken som är bra? - fabrikat?) och som vill "lista sig" som husbilsdoktorer. Vad tror ni?
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Fuktmätare uthyres?!

Se där ja - redan tre som vill lista sig som uthyrare! Vad jag menar är att man hade en "liten lista" i klubben med "uthyrare" för klubbmedlemmar. Just nu tänker man ju knappast "våta drömmar" inför kommande husbilsliv men erfarenheten talar ju sitt tydliga språk. Bättre förekomma än förekommas! Fuktskador kostar ju inte 3 nollor utan 4! Då är en liten lånekostnad för en "självtest" väl investerade pengar! Eftersom förträffflige Web-Master har en mätare kanske han blir spindel i lilla mätarlistan....
 

Margus

HBK Medlem
Inlägg
236
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1233
Medlemskap
2024
Sv: Fuktmätare uthyres?!

Finns det någon klubbmedlem i Göteborgstrakten som har en bra fuktmätare att hyra ut?
//Margus
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Fuktmätare uthyres?!

Fukt i husvagn och (antagligen även husbil) är ett gissel. Sålt min husvagn idag (med "fuktavdrag") och väntar på ny husbil i feb/mars. Har följt den gamla forumtråden om täthetskontroller/fuktgarantier men.... Det vore kanske en idé att man kunde hyra en bra fuktmätare hos någon i klubben som bor i distriktet. Så även om en bra fuktmätare kostar 3000:- så kunde man hyra ut den för t ex 200:- + disposition till andra som vill utnyttja den under t ex 3 dygn. Visst - kanske lite omständligt att organisera men det finns säkert medlemmar redan som äger någon bra sådan (vem vet vilken som är bra? - fabrikat?) och som vill "lista sig" som husbilsdoktorer. Vad tror ni?
Skitbra ide.Det är ju en sådan här sak som är bra med medlemskap i hbk
 
F

F.d. 26625

Guest
Sv: Fuktmätare uthyres?!

Hej på er vi har en profffs fuktmätare som går bra att låna för er som bor i Värmland
vi bor i Skived 2 mil norr Karlstad.
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Fuktmätare uthyres?!

Fukt i husvagn och (antagligen även husbil) är ett gissel. Sålt min husvagn idag (med "fuktavdrag") och väntar på ny husbil i feb/mars. Har följt den gamla forumtråden om täthetskontroller/fuktgarantier men.... Det vore kanske en idé att man kunde hyra en bra fuktmätare hos någon i klubben som bor i distriktet. Så även om en bra fuktmätare kostar 3000:- så kunde man hyra ut den för t ex 200:- + disposition till andra som vill utnyttja den under t ex 3 dygn. Visst - kanske lite omständligt att organisera men det finns säkert medlemmar redan som äger någon bra sådan (vem vet vilken som är bra? - fabrikat?) och som vill "lista sig" som husbilsdoktorer. Vad tror ni?
Jobbar mot försäkringsbolagen finns i Vårgårda Kolla medlemslistan ring
 
Toppen