• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fukt?

• Startad av Startad av F.d. 12965
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 12965

Guest
Har hittat husbilen, men har lite funderingar. Bilen är en LMC 6400 -89 och jag har upptäckt att på ett område på ca 50x50 cm på bakväggen har plåten släppt från isoleringen samt att rundningen mellan bakväggen och taket också har släppt. I rundningen känns det som ganska gått om utrymme, säkert 2-4 cm luft. Vad finns för risker med detta? Vågar man köpa? De begär 110000 för bilen som har gått 10000 mil, ingen rost, inga tecken på gammal fukt.
:confused:

Sv: Fukt?

Kan du inte försöka få tag på en fuktmätare och kolla?
Eller köra bilen till en husbilssäljare/verkstad, och betala för ett fukttest? Kanske kostar en slant, men det kan ju bli betydligt dyrare om det visar sig senare att bilen är fuktskadad...
MVH Annette

Sv: Fukt?

Hej, rundningen på bakväggen är med största sannolikhet inte en sandvichkonstruktion, det brukar inte vara det på många husvagnar o husbilar, därför kan det ibland vara lite space där när man trycker på plåten. Nilsman

Tillbaka
Toppen