• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fuderingar om tillbehör!

F

F.d. 3067

Guest
Sitter här i min ensamhet och läser på forumet om undringar om tillbehör till våra kära husbilar, det kan vara T. ex. frontbågar, diskmaskiner, extraljus, hotdogmakers osv. och det är vi "pojkar" som funderar för det mesta, Men så kommer en del svar från vettiga "pojkar" men så kommer svar från våra kära fruar och smbos att det är minsan är onödiga prylar Hmm.!! men pojkar jag har ett tips som man kanske inte ska skriva om här men jag tar risken (tänker på frugan ska se). Jag lärde mig när vi hadde MC dvs. Honda Goldwing, till dom finns en massa "nyttiga" tillbehör som bara måste till... men fruga så näää fy då dumt eller gud så fåfäng du är ... hmm men så kom vi pojkar på att vi skulle börja kalla tillbehören för säkerhets prylar å vips då var det ok att inhandla saker. Vi kanske ska använda oss av den termen säkerhetsprylar vad tror ni pojkar???

Gunnar
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Jodå, jag (och troligen också hustru Ewa) känner väl igen resonemanget från vårt båtliv. Hälsn/AndersW:)
 
F

F.d. 3727

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Då jag tog upp frågan om elverk blev det diskusion. Min hustru Inga bestämde att ett Yamaha borde inköpas och så blev det.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Roligt inlägg! Ja så är det väl, det gäller att övertyga "husmusen" om att det är något som behövs till bilen. Nu har jag (tyvärr*L*) en husmus som är rätt insatt i det tekniska så det går inte hem här.. Det kanske är därför vi åker R hojar iställer för Wings? Om man nu ska drömma och få uppleva "gubbdagiset" så se på Meningen med livet i TV4+ på tisdagskvällar 20.00, det går i repris i kväll på TV4 21.00 i kväll onsdag tror jag. Se det gärna med din andra hälft så kommer hon att förstå att det finns dom som är värre än oss.
 
M

mikkis

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

men tjenar..
behöver man för en disskusion med sin älskade hustru i allt man inskaffar sig till husbilen.?
Nänä jag brukar bara handla det jag anser är *host* viktigt så tar jag koncekvenserna sedan och det brukar gå vägen *ler*
Hon min äkta hälf är ju väldigt förstående angående våra mäns köplust och habegär.. till det onödiga ting vi köper!
/
Mikkis
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Grabbhörna?
Ånä!!!! Hos oss är det jag som står för inköp av "nödvändor" till husbilen.Läser och lär förhoppningsvis så jag har bra argument när jag visar maken vad jag beställt eller inhandlat.
Ler och ler...
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Så tråkigt att du redan är gift då...
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

*skrattar* fick ju igång lite prat om detta, hoppas att ni förstår att det var med lite ironi som jag började denna tråden, lite skoj förlänger liver sägs det.

tror nog att alla är nog lite god när det gäller att köpa saker till våra kära husbilar.

Gunnar
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Dessutom nygift Kölis.Så är kär som en klockarkatt.....
Ler!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3727

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Jo men Du. Vi måste prioritera lite för att få pengen att räcka och då är det bra att resonera (diskutera) så det blir bäst för oss bägge. Ha de bra, här driver snöflingorna emellanåt. Huga huga.
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Inga och Olle.
Så roligt när vi inte tycker exakt lika.
Om Britt och jag skulle diskutera kring ”måstehainköp” till husbilen, då hade det lätt blivit en kompromiss, vilket hade inneburit att vi båda hade blivit förlorare. Vi gör som så att jag bestämmer och handlar, efter det att jag har pekat med hela handen och sagt: Så blir det.
Naturligtvis blir beslutet ett annat om Britt tar ner min hand samtidigt som hon sätter ner foten.
Ha det bra själv. Här är molnfritt och några grader +. Barnbarnen har just varit här med sina föräldrar och ätit oss ur huset.
Hälsningar från farbror Claes.
 

Rimagy

HBK Medlem
Inlägg
344
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024
Sv: Fuderingar om tillbehör!

Så klart!
Det är härligt vara två och två i husbil är oslagbart!!!
Ler stort!
 
Toppen