• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

frusen

F

F.d. 50021

Guest
hej på er. äe det någon som vet hur lång tid det tar att värma upp husbilen med truma luftvärmen?
efter ca 3 timmar så har värmen stigit från 4 till 13 grader och då står den på för fullt.
den går bara en liten stund på full värme sen slår den av en stund och slår på igen och det antar jag att den ska göra men ska det ta så lång tid när det är ca 5 plus ute eller är det något fel?
finns det något man kan göra själv eller ska man lämna in bilen
MVH rolf
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: frusen

Det tar ju alldeles för lång tid.
Mer kan jag inte ang detta men så lång tid nä.
Slår han av så är det de graderna som satt vredet på inget fel på vredet?/susanne
 
Senast ändrad:

Greger & Astrid

HBK Medlem
Inlägg
172
Kommun
Bjurholm
HBK-Nr
1123
Medlemskap
2024
Sv: frusen

Du måste ha något fel, visserligen har jag en 2008 Adriatik 650 med den nyaste pannan. Jag är helt nöjd, Jag gick ut bara för kul i kväll och startade pannan –3 grader ute efter ca 1 time var det 18 grader vid bostadsdörren, man nästan bränner sig på handen om man håller den framför utblåsen det tycker jag är helt ok. Jag tycker att det går fort att få varmt med luftvärme. Det blir säkert varmare runt väggarna med vattenburet efter en längre tid med värmen på , men det finns väll ingen anledning att sitta eller ligga mot ytter väggen, det gör man väll inte hemma heller.

Greger Astrid
 
F

F.d. 7180

Guest
Sv: frusen

Hej Greger och Astrid.vi skall hämta våran nya husbil en 08 Adriatik 660 Sl i Kristinehamn den 27/3 08.
Tänkte skaffa mig ett vintertäcke.Var köper man ett sådant som du har verkar Ok.Vad får man pröjsa, är ni nöjda med detta.Tacksam för svar.MVH Per-Inge.
 
Toppen