• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Froli + ribbotten är det möjligt

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025
Hej
Har en underbar fru som har ryggproblem och önskar göra hennes resa lite bekvämare!:yes: Vi har ribbottensäng i vår Adria Vision. Min fundering är om man kan montera Froli system på dessa ribbor? Är det någon som gjort det? Ribborna är 65 mm breda och har ett mellanrum på 85 mm. Går det?:wideeyed:

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025
Sv: Froli + ribbotten är det möjligt

Jag har nyss gjort det. Inga problem att lägga ut dem på ribborna. Har inte provsovit än så komforten kan jag inte uttala mig om...

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

JA!

En del av comfort pakken til N+B Flair er Froli Bettsystem også på senkesengen foran som har ribbotten som en del av konstruksjonen.

På min første Flair fra før Froli var det ribbotten i alle senger, jeg monterte Froli på denne og øket komforten. Prøvde før dette med en spesiallaget resår og selv med denne ble det merkbar bedring med Froli.

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Ok va bra! Då ska jag inföskaffa detta till dubbelsängen:yes:. Synd att de är så dyra men en värkande rygg är värre! Använde ni den gamla madrassen till Froli eller köpte ni en tunnare madrass? Tack för svaren!

anjohn

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2025

Jag lade bara tillbaka den gamla tjocka madrassen.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

På gamlebilen brukte vi resåren i sengen bak og orginalmadrassen foran på Froli botnen. Dagens bil kom orginalt med komplett Froli Bettssystem med en kaldskum madrass på Froli botnen.

CeGeT

HBK Medlem
Kommun
Örebro
HBK-Nr
14749
Medlemskap
2025

Tack för de snabba svaren, vilken tur att jag har er alla i Husbilsklubben :yes:

Toppen