Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Säljer de sunt förnuft, respekt, vett och etikett någonstans så är det bättre.Saxat och inspirerat från en helt annan tråd, som handlar om YKB, (yrkeskunskapsbevis),
ett EU-krav för att få köra tunga fordon yrkesmässigt.
Kanske en del behöver gå en liknande kurs, speciellt anpassat för husbil (HKB)...?
Vett och Etikett med husbil..?Saxat och inspirerat från en helt annan tråd, som handlar om YKB, (yrkeskunskapsbevis),
ett EU-krav för att få köra tunga fordon yrkesmässigt.
Kanske en del behöver gå en liknande kurs, speciellt anpassat för husbil (HKB)...?
Dock ganska dåligt pixlad då man enkelt ser att det står Borttaget/ModSynd att regskylten var pixlad......Men som vanligt i Sverige så ska ju massmedia till varje pris mörka och hjälpa de som bryter mot lagar och regler!
Vett och Etikett med husbil..?
Dom gör helt rätt då regnummer är en personuppgift och vad säger att ägaren inte lånat ut bilen? och vilken nytta skulle du ha av att veta vem som äger bilen? Nej svensson är aldeles för nyfiken och bör nog ägna mindre tid åt vad andra gör och inte gör...Synd att regskylten var pixlad......Men som vanligt i Sverige så ska ju massmedia till varje pris mörka och hjälpa de som bryter mot lagar och regler!
Vi har en tydlig sekretess gällande digitalt material och en ganska klar lagstiftning mot förtal. Det måste vi respektera.Dom gör helt rätt då regnummer är en personuppgift och vad säger att ägaren inte lånat ut bilen? och vilken nytta skulle du ha av att veta vem som äger bilen? Nej svensson är aldeles för nyfiken och bör nog ägna mindre tid åt vad andra gör och inte gör...
Sen, om jag ska frångå mitt strikt juridiska jag, så är det här bara så förbannat hänsynslöst och ett hån mot alla oss andra husbilscampare, som försöker göra rätt för oss. Vi får kollektivt ta emot så mycket skit och så många minskade fördelar, pga att några struntar i regler och hänsyn! Förbannade vandaler! Men alla vi i HBK: Ta alltid diskussionen! Förklara alltid vårt självklara kollektiva ansvar. Stå på dig vad som är rimligt och rätt. Stå upp för hänsyn och moral. Vi är så många som får ta så mycket skit för att några få inte bryr sig. Fan, ibland vill jag bara rulla dem i tjära och fjäder!Vi har en tydlig sekretess gällande digitalt material och en ganska klar lagstiftning mot förtal. Det måste vi respektera.
Jaaa det gör vi,,,,,,,, Fan, ibland vill jag bara rulla dem i tjära och fjäder!
Jag tycker att det är djärvt att passera en öppen bom på en liten skogs- eller körväg. Vem vet när den stängs och man blir inlåst?Enligt lantmäteriets karta är det en körväg söderifrån till ångbåtsbryggan där den övergår i stig. Bommen var tydligen öppen. Att denna väg är en del av motionsspåret innebär inte per automatik att motorfordonstrafik är förbjuden. Dock, hade jag själv kört dit efter kartan skulle jag åkt därifrån omgående. Jag har gått, sprungit och åkt skidor där under ett halvsekel...
Håller med dig. Har blivit inlåst när vi plockade blåbär innanför Västsura. Tack vare Saabens terängduglighet behövde vi inte vänta tills nästa morgon.Jag tycker att det är djärvt att passera en öppen bom på en liten skogs- eller körväg. Vem vet när den stängs och man blir inlåst?