• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fricampa.se - Nytt projekt, söker tips!

F

F.d. 1408

Guest
Hej!

Jag håller på att utveckla en tjänst som har fått namnet FriCampa.se

Huvudsyftet med tjänsten är att på ett enkelt och snyggt sätt presentera bra platser för fricamping i vårat avlånga land. Det är även tänkt att användare själva ska kunna dela med sig av sina favorit-platser.

Då driftkostnad för denna tjänst är minimal så kommer den att vara gratis och utan reklam.

Utöver huvudfunktionen tänkte jag ha information gällande regler/lagar, tips & tricks, reserapporter, bildgalleri, m.m.

Det jag behöver hjälp med är tips. Till er som är potentiella användare, vad skulle ni vilja se på sidan? Vilka funktioner skulle ni uppskatta och vilka funktioner skulle ni inte uppskatta?

Adress: http://fricampa.se

Mvh
Brumbrum ;)

F

F.d. 1408

Guest
Sv: Fricampa.se - Nytt projekt, söker tips!

Det är just detta vi redan håller på med i klubben.

Välkommen som medlem så kan du hjälpa till med att utöka vår lista.

Hej!

Tack för erbjudandet. Jag kan absolut se ett samarbete där listor/kartor delas i framtiden.

Tjänsten kommer att vara helt och hållet inriktad mot information och kartor om fricamping. Då jag vill nå ut till tält-, husbil- och husvagns-ägare så känns enbart ett husbilsforum inte riktigt som min spelplan.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Huvudsyftet med tjänsten är att på ett enkelt och snyggt sätt presentera bra platser för fricamping i vårat avlånga land. Det är även tänkt att användare själva ska kunna dela med sig av sina favorit-platser

Utöver huvudfunktionen tänkte jag ha information gällande regler/lagar, tips & tricks, reserapporter, bildgalleri, m.m.
Du ska nog söka samarbete med CC. Dom har platser för det du tänker på.
Caravan Club of Sweden - Hem

F

F.d. 7694

Guest

Snyggt ! Verkar lovande, den kommer vi att använda!
Sevärdheter i närheten är ju alltid bra info, liksom om det är vackert, fin utsikt, bra toaletter osv.
Kanske någon sorts poängsystem av ställplatserna...?

Bästa hälsningar från Rosenquistarna!

F

F.d. 1408

Guest

Snyggt ! Verkar lovande, den kommer vi att använda!
Sevärdheter i närheten är ju alltid bra info, liksom om det är vackert, fin utsikt, bra toaletter osv.
Kanske någon sorts poängsystem av ställplatserna...?

Bästa hälsningar från Rosenquistarna!

Tack för tipsen! Poängsystem var en bra idé.

Kolla in denna då ... tre olika kartor
Caravan Club of Sweden - Övernattningsplatser

Det är sånt som gör att man vill vara med i flera klubbar.

Tack för länken, har nog varit inne där förut och kikat.

Jag har en idé om hur jag vill genomföra detta och jag tror att det kan bli en hit (varför skulle man annars starta ett projekt?) Skulle det nu bli så att min tjänst blir överflödig och inte tillför något nytt så är det inte värre än att jag stänger ner den.

F

F.d. 6102

Guest

jag tror det kan bli hur bra som helst gärna med bilder på platserna också vore skoj.

D

Deleted member 11118

Guest

Varför måste vissa vara så negativa till ett ny startat projekt, även om det inte är något för vissa i HBK så kanske andra skulle uppskatta det. Lycka till med ditt projekt även om jag inte är den som fricampar.

F

F.d. 9344

Guest
F

F.d. 29701

Guest

caravans campingar är ju inga höjdare

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Ja, jag är ju för mångfald och emot monopol. Sålänge informationen ligger på internet på olika platser så är dom lättillgängliga. För att inte tala om alla appar men där är Knarrevik expert.

Jag leker mest med datorer och nätverk. I år testar jag nya Net1, nya TRE's mobila bredband samt Telenor i mobilen med "dela ut WiFi".

F

F.d. 1286

Guest

Toppen med fler bra tips!
Själv plockar jag "gobitarna" från båda husbilsklubbarna, Caravan, husbilkstidningar, utlänska turistorganisationer, turistbyråer, kompisar och andra som har intressanta PoI att dela med sig av. Glöm inte kordinaterna! Lycka till!:bye:

F

F.d. 29701

Guest

stämmer men jag lägger nog ett par tior med och bor på en vanlig camping har bott på ett par caravan campingar impar inte på mig

F

F.d. 29701

Guest

å varför inte nytt blod kan behövas här i husbilsklubben

F

FRICAMPARE

Guest

Mitt namn i klubben är fricampare. Finnes det fler?

F

F.d. 29701

Guest

vet ej låter bra

Gert O.

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022

Heter inte, men är fricampare, i princip alltid!
Leve friheten!

Toppen