Nu har jag kört runt i Frankrike i lite över en vecka.. Rastlös som jag är så blir det många mil...
Med Copilot för Android blir det hela intressant... Min nästa HB skall ha 4-hjulsdrift, minst en meter markfrigång och gasdämpare i möblemang och stolar
Jisses vad det skiljer i vägstandard kan man väll sammanfatta det med.
Men överlag har navigatorn gjort som jag velat, dock kan damen i maskinen bli väldigt tjatig ibland
samt att det där med rondeller har copilot inte riktigt kläm på. Damen påpekar oftast fel nummer på utfart ur rondellen, men bilden visar rätt...
GAS är billigare i Frankrike har jag upptäckt, Fyllde mina tankflaskor i Göteborg innan jag påbörjade färden till priset av 10:- litern. Här fyllde jag nu för 0,86 Euro/litern ) ca 7,70:- litern.
Bränsle är till min stora glädje billigare och bättre här med.. visserligen får man ge 1,51 € utmed de större vägarna (ca 13:50 litern) och vid shoppingcentra som Auchan 1,29€ (ca 11:50 litern) vilket känns himla bra för plånboken.
Och visst går bilen bättre på deras soppa.. jämfört med den svenska häxblandningen
I Sverige drog bilen 1,45 liter/mil vilket jag loggade vid flertalet tankningar. Här ligger jag på 1,25 liter/mil med samma typ av körning. vilket även detta känns bra för plånboken 
Nu ska det bli leverpastejsmörgås med oliv
(flytande kvällsmat alltså, för er som inte kommer ihåg Melanders specialrecept på denna macka
/Freddy
Ps
Har fortfarande inte sett en enda Svensk HB
Med Copilot för Android blir det hela intressant... Min nästa HB skall ha 4-hjulsdrift, minst en meter markfrigång och gasdämpare i möblemang och stolar
Jisses vad det skiljer i vägstandard kan man väll sammanfatta det med.
Men överlag har navigatorn gjort som jag velat, dock kan damen i maskinen bli väldigt tjatig ibland
GAS är billigare i Frankrike har jag upptäckt, Fyllde mina tankflaskor i Göteborg innan jag påbörjade färden till priset av 10:- litern. Här fyllde jag nu för 0,86 Euro/litern ) ca 7,70:- litern.
Bränsle är till min stora glädje billigare och bättre här med.. visserligen får man ge 1,51 € utmed de större vägarna (ca 13:50 litern) och vid shoppingcentra som Auchan 1,29€ (ca 11:50 litern) vilket känns himla bra för plånboken.
Och visst går bilen bättre på deras soppa.. jämfört med den svenska häxblandningen
Nu ska det bli leverpastejsmörgås med oliv
/Freddy
Ps
Har fortfarande inte sett en enda Svensk HB