Ronny o Ulla-Britt
HBK Medlem

närmare bestämt autocamp slamni,klimno,krk.låg första natten i tyskland låg vi i gustrow.
sen tog vi vägen förbi magdeburg till neustadt,en trevlig liten camping.nästa ställplats blev
goldkronach bra gratis plats,lade pengar på ett par öl i stan istället,inte fel!dagen därpå tänkte vi åka till sulsemos, en stor tillbehörs och husbilsfirma,söndag!!tänkte inte på det.
men efter en natt i schöngeising med biergarten på kvällen,åkte vi tillbaka dan därpå,husbilar fanns där mycket att välja på ,tillbehör också men det mesta var ju dyrare än hemma,så vi for vidae mot österrike,hochfilsen blev nästa ställplats.där träffade vi ett trevligt par från örebro
leif och birgitta(smugglerskan),förlåt om namnet blev fel,jag sa ju att jag var glömsk.hör gärna av er.förresten tack för vin ost och kex.efter att vinkat hejdå for vidare upp förbi badgastein
och tog tåget genom alperna mycket smidigt,(17 euro)vidare småvägar in islovenien(en liten bit i italien)till en ställplats som heter dornberk,en vinodlare dyrt men superfint var ensamma där, men vinprovning ingick i priset, mycket goda viner, efter sju vinsorter och en konjac var man lagom rund under fötterna, sov som en stock trots värmen.platsen kan verkligen rekommenderas om ni gillar gott vin.(9euro per person all inklusive)
nej nu är ölen slut och jag vill bada.
hadebra
Ronny och Ulla-Britt