• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Från min horisont på vägarna där Ö spelar en roll

D

Deleted member 11118

Guest
Ullared har vi varit på de senaste 10 månaderna och varje gång har det regnat, denna gång var det inte vanligt regn, utan skyfall från molnen där någon öppnat kranen. Klockan 06.45 var där kö på två till tre hundra meter och så regnade det. Man kan undra hur våra hjärnor fungerar, är det så vi älskar köer.

Ö är sista bokstaven i alfabetet och lägger man till land får man Öland och kan någon gissa vad som kommer från molnen, rätt gissat REGN. På vägen till Sonjas camping var det en enda lång kö, från bronsbörjan, från Kalmar, kön var som tur var inte i vår färdriktning. Den var ett par mil lång, var kom alla bilar ifrån, kö verkar vara ett semesternöje på Öland.

Jag har provat kroppkakor och tror nog det dröjer innan jag äter de igen, men jag har provat och självklart var det kö, för att köpa dessa godsaker enligt Ölänningarna själv.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen